lördag 11 juli 2009

Nytt kort, Örebro och Övralid

Nu är delmålet nära! Bara 4 hg kvar! Totalt har jag nu gått ner 13,3 kg. Men jag har inte kommit på hur jag ska fira än. Förslag emottages tacksamt.

Min kollega fyllde 60 år i veckan och jag blev ombedd att göra ett kort till henne... två dagar innan det skulle vara klart! Tur att jag hade färdigmålade stämpelmotiv. Den här är faktiskt den stämpelfärgläggning jag är mest nöjd med hittills. Som vanligt ett enkelt kort med samma layout som de sista 10 korten känns det som. Behöver nog lite ny inspiration.

Om ni undrar över varför det helt plötsligt blev dåligt väder i en vecka så är det för att jag har haft semester den här veckan. Men bara lugn, jag jobbar de närmaste tre veckorna så då kommer värmen igen...

En vecka har jag alltså varit ledig, även om det inte känns som det då jag är hundvakt den här veckan. Det är brorsans två Basenji-hundar Aloha och Nelson som jag har fått äran att se efter. Och det har inte varit roligt. De är de två mest ouppfostrade hundar jag har stött på. Aloha är hopplös att gå ut med, hon drar som en tok, och ska stanna och nosa på ALLT. Att gå runt Bondebacka, som borde ta ca 10 minuter tar närmare halvtimmen. Nelson är bättre men kan han oxå. Och så ska man gå med båda samtidigt. De är väldigt på och lyssnar inte om man säger åt dem. De har verkligen tagit all min energi den här veckan och mitt tålamod har krympt ihop till obefintligt under veckan. Nej, det ska bli helt underbart att bli hundfri imorgon. Jag jobbar hellre... Jag var i alla fall förutseende nog att klä in nya fina soffan med lakan.


I måndags åkte Carol och jag på en dagstur till den stora staden Örebro. Vi började med ett besök på Net on Net, där det blev inköp av en gps. Jag fick anledning till denna investering på vägen upp... Nästa stopp skulle bli centrum, och centrum hittade vi men parkering... Och så helt plötsligt var vi ute ur centrum, och ÖoB dök upp! Jag ville gärna åka dit och hälsa på men hade tänkt att det var nog för krångligt att hitta, och så nästan bokstavligt ramlade vi över det. Jag lyckades hitta stf som jag pratade lite med. De andra som jag kände till var lediga. Efter vägbeskrivning över telefon med butikschefen hamnade vi vid slottet där han mötte upp. Vi gick till en restaurang precis vid vattnet där vi åt lunch. Mycket gott, och mycket trevligt! Efter lunchen letade vi upp butiken där butikschefens bror, fd. butikschef nu jobbar men han hade semester så jag lämnade bara ett meddelande om att jag hade varit där. Vi besökte några mycket innehållsrika butiker innan parkeringstiden gick ut och vi åkte till Marieberg. Vi hann inte ens med en bråkdel av affärerna men hann bli fattiga ändå... På det hela taget var det en väldigt skojig och kostsam resa, precis som det ska vara, alltså!

I torsdags begav sig Carol, Helena och jag upp till Övralid på vårt årliga besök av guidekollegan Mattias. Vi satt i Verner von Heidenstams matsal och åt lite medhavd mat och förflyttade oss sedan in i biblioteket där vi fortsatte kvällen med frågesport. Ett mycket trevligt sätt att tillbringa en torsdagskväll. Några bilder på sällskapet:


Allihop i Heidenstams kök


Nuvarande "slottsherren"


Helena är bara sig själv!


Carol gör sig till för kameran

2 kommentarer:

Angelica sa...

Trots hundar och dåligt väder, så verkar du haft en trevlig vecka.
Två mycket trevligt utflykter till Örebro och Övralid. Man får ta vara på de tillfällen som ges och glädjas i det.

Kramar från din vän

Magnus Ekholm sa...

Men visste är de goa i alla fall mina två bus. Basenjis är inga lydnadsproffs....snarare katter fångade i hundkroppar....lite lätt egensinniga bara.

Appropå det, kan du vara hundvakt i helgen? SKOJA BARA!!!