torsdag 21 januari 2010

Jag vill åka hem! Men var är det?

"Hemma", hur definieras det?

Jag har just nu två bostäder men bor inte i nåt av dem. Jag har tömt lägenheten och flyttat allt till huset men jag får inte flytta in där själv än. Som tur är har jag en underbar pojkvän som tror sig stå ut med mig i tre veckor :-)

Så var är då "hemma"? Jag är nu skriven i Medhamra men kan ju inte bo där, så det känns inte som hemma. Lägenheten som har varit mitt hem i två år och tre månader står nu tom, det känns inte som ett hem längre. Där jag bor för tillfället är visserligen ett hem men det är ju inte mitt hem. Jag har inte mina saker där (utom det jag behöver för stunden förstås) så även om jag känner mig bekväm där så är jag bara tillfälligt inneboende. Det är en lustig känsla, att säga att man ska åka hem men inte veta var man ska åka...

1 kommentar:

Angelica sa...

Kan förstå din känsla Tur det bara är tillfälligt och att du snart kan kalla Medhamra ditt hem ;-)

Kramar till dig