torsdag 18 mars 2010

Underbar helg

Förra helgen var jag och älsklingen på vår första resa tillsammans. Vi åkte till Jönköping, det kändes lagom långt bort och vi var båda nyfikna på staden. Så vi bokade in oss på 4-stjärnigt hotell (Elite Stora Hotellet) för två nätter, packade in oss i bilen och körde ner på fredagen.

Vi blev mycket postitivt överraskade av hotellet. Det var inte bara vackert på utsidan...



... även rummet var över alla våra förväntningar. Det var stort och luftigt med en gigantisk säng...


... och vad viktigare var, ett gigantiskt badkar. När jag låg helt utsträckt i det nådde jag knappt andra kanten med fötterna, det var nästan för stort, jag gled ner hela tiden... Vi badade tre gånger under helgen. Helt underbart!



Ännu underbarare var dessa blommor som stod på rummet när vi kom...

Vad kan jag säga? Jag älskar min pojkvän!

På lördagskvällen var vi ute på en thailändsk restaurang och åt middag. Jag har nu ätit världens godaste jordnötssås! Jag är inte ens särskilt förtjust i jordnötssås men det här var riktigt outstanding. Vi fick först en aptitretare, friterad fisk med stark sötsur sås och rödkål. Rödkålen var god i alla fall...


Den himmelska förrätten...

Resten av middagen var oxå god och servicen var suverän. Kan verkligen rekommendera Jungle Thai om ni skulle råka spendera en kväll i Jönköping.
Efter allt badande, ätande, njutande, romantiserande, shoppande, fikande och sovande så konstaterade vi att vi har haft en helt fantastisk helg!

3 kommentarer:

Sara sa...

Så härligt det låter! Hotellet såg ju jättefint ut. Jag har nog aldrig varit i Jönköping (mer än på Burger King på genomresa nån gång). Väldigt tjusig blombukett också, väldigt gulligt måste jag säga... :-) Ha en skön fredag så ses vi laddade till tänderna imorrn! kram

Angelica sa...

Superhärligt
Vad glad jag blir för er skull att ni hade en härlig helg tillsammans

Kramar till er båda

Pia sa...

Vad härligt att ni hade en sådan bra helg och vad gulligt av Jerry att överraska med blommorna på rummet! Hoppas ni även fortsättningsvis kommer att ha det lika bra. Kram, kram