lördag 7 augusti 2010

Maskerad

Den här helgen är jag gräsänka då älsklingen är i Stockholm och jobbar på Sonisphere. Jag hoppas bara att de får hyffsat väder och att de inte kör allt för mycket med honom så att han får chansen att njuta lite av att vara där. För de som inte vet är Sonisphere en stor heavy metal-festival med många av de stora banden. Det har varit älsklingens stora dröm att få åka på det så när han såg att de sökte funktionärer så skickade han in en ansökan fort som attan, och han fick en plats. Lyckan var total!! Så den här helgen får han roa sig med de stora grabbarna i huvudstaden medan jag testar på hur det är att ha en 7-åring utan pappa i närheten en hel helg.

Lilltösen var på maskeradkalas idag ett par timmar så vi har fixat och donat lite med hår och smink. Lägg till en headsetmikrofon så är utstyrseln klar! Vem hon är?? Hannah Montana så klart!!



Nu väntar vi på att kära far ska dyka upp med pizza i högsta hugg. Sedan blir det Wii-turnering! Jag har inte umgåtts lika mycket med min far sedan jag träffade min egna lilla familj så det ska bli kul att få lite kvalitetstid med honom. Det har jag saknat!

Imorgon åker jag och Lilltösen till Byle för att hälsa på mamma och hennes man. På eftermiddagen åker vi allihop till Katrineholm för lite födelsedagsfirande i efterskott av morfar som har fyllt 80 år. Även mormor, mamma och hennes man Mats har fyllt år så det blir lite paketutdelning till alla "gamlingar" ;-) På kvällen kommer älsklingen med tåget till Katrineholm så vi hämtar upp honom innan hemfärd.

Inga kommentarer: