måndag 20 juni 2011

Nykter

Idag tar jag det stora steget till ett nyktert liv. Jag har sagt farväl till mina bästa vänner:  Socker, Choklad och  Kolhydrater. Det känns tungt, då de är min stora trygghet här i livet och jag känner mig väldigt naken och ensam utan dem. Jag vet att de kommer att göra allt för att få komma tillbaka in i mitt liv igen och jag hoppas att jag kommer vara stark nog för att stå emot, även om jag redan saknar dem. Jag får helt enkelt ta en stund i taget....

Jag hoppas även att min omgivning förstår och respekterar mitt beslut. Socker är min drog, den påverkar mig lika starkt som alkohol påverkar alkoholisten. Det är ingen som reagerar på att en nykter alkoholist lever i total avhållsamhet. De vet att minsta droppe kan förstöra flera års nykterhet. Detsamma gäller för mig, minsta smakprov kan trigga sötsuget, och vips så är jag tillbaka igen. Och tro mig, det är ingen plats man vill vara på...

Så håll tummarna nu för att mitt nya nyktra liv kommer att hålla i sig!!
Published with Blogger-droid v1.7.1

4 kommentarer:

Annika K sa...

Tack för detta inlägg, så bra skrivet!! Jag har också bestämt mig för ett nyktert liv igen (för säkert tredje eller fjärde gången de senaste två åren). Nu är det LCHF som gäller!! Min chef brukar alltid ha med detta citat på varje personaldag, och jag tänkte också ha det som motto: "Om du fortsätter att göra som du hittills gjort, måste du förvänta dig att även fortsättningsvis få de resultat du hittills fått.”

Titti sa...

Håller tummarna för att det fungerar för dig. Kram Titti

*Cathy* sa...

Annika: Vi får kämpa ihop. Det är ingen lätt kamp och man behöver allt stöd man kan få. Kämpa på, vännen!

Titti: Tack för tummarna. Håll dem hårt, jag kommer behöva det! =)Kramiz

Angelica sa...

Härligt gumman Håller alla tummar och finns här som stöd om du vill!
Styrkekramar till dig