söndag 21 augusti 2011

Semesterresa 2011 del 1

Nu har äntligen semestern kommit även för mig och vi firade det med att vara borta i en hel vecka. Så länge har sambon och jag aldrig varit borta tillsammans, eller var för sig heller för den delen (sedan vi träffades vill säga). 

 På fredagskvällen packade vi bilen och styrde mot Byle. Där bodde vi så klart hos min kära mamma och hennes man i två nätter. På lördagen släppte mamma och jag av sambon i Rejmyre där han jobbade som "humpare" (det heter tydligen så när man bär saker av och på scenen) på Skogsröjet. Flera stora band som W.A.S.P., D-A-D och Hardcore Superstar spelade. Jag hade inte hört talas om något av dem innan men enligt sambon så är de stora... Bilder kommer snart finnas på hans blogg.

Mamma och jag fortsatte till min hemstad Katrineholm där vi hälsade på lilla mormor. Morfar var tyvärr inte hemma då han är dålig och var just då på sjukhuset. Håller alla tummar jag har att han snart ska må bättre. Även moster kom över på fika med sin söta hund Demi. 

Medan moster och Demi gick hem tog mamma och jag med mormor på en tur till kyrkogården där vi besökte min gammelmormor och -morfars grav. Jag stod min gammelmormor väldigt nära när jag var liten så det var skönt att få gå och hälsa på henne, det blir tyvärr inte så ofta. 

Innan vi skjutsade hem mormor igen var vi en snabbis hemma hos moster så att jag skulle få se hennes hus, som hon nu håller på att sälja. Hon har verkligen gjort fint och jag gillar stilen massor, vit romantisk vintage-stil, typ. 

Sedan blev det en liten sightseeing i Katrineholms centrum för att fräscha upp minnet lite och för uppdatering på alla förändringar innan vi styrde kosan mot de norra östgötska skogarna igen.


Demi, som var väldigt avvaktande mot mig. 
Jag fick tyvärr ingen bra bild på henne, men ack så söt hon var.

På kvällen gick jag och la mig tidigt för klockan tre på natten skulle jag vara i Rejmyre och hämta hem sambon. Det var en mycket trött och sliten men lycklig humpare jag fick med mig tillbaka. Efter fyra timmars sömn var han dock fit for fight igen och vi tackade för oss och drog vidare mot nya äventyr.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: