onsdag 10 september 2014

Blandade kort

Häromdagen hade jag höstens första kurs. Så kul, som alltid. Den här gången var det kortvikningar som stod på schemat. Fyra tappra kvinnor fick prova på tre olika vikningar.
 
Det första var ett vanligt stafflikort (Easel Card). Det här gjorde jag som visningsex. De blå pappren kommer från Inkido och finns i butiken.
 
 
Nästa vikning är egentligen bara en variant på ett stafflikort, ett snett stafflikort (Twisted Easel Card). Då jag inte hade hunnit med mer än att vika stommen innan kursdagen så blev det ett mycket enkelt och snabbscrappat kort.  
 
 
 
Till sist så gjorde vi en lite mer avancerad vikning, Trifold Shutter Card. Fast särskild svår är den inte, men gillar den för att den är så effektfull. Denna gång blev det ett Halloweenkort.
 
 
Sedan tidigare hade jag två julkort klara. I år ska jag verkligen försöka få lite julkort gjorda.
 
 
Insidan.

 
 
Julpapper från K-Designs som är på väg till butiken just nu.
 

Insidan.




 

1 kommentar:

Titti sa...

Kul med kortvikningar , ja dags att sätta fart med julkorten så det blir att sätta fart. Kram vännen