måndag 8 december 2014

Ibland kommer jag ända till bloggen när jag känner skrivlusten...

Det går knappt en dag utan att tanken om att blogga dyker upp. Jag vill så gärna, och jag vet att jag mår bra av det, varför ska det då vara så svårt att få till det?

De som följer mig eller Sirana Scrap på Facebook vet vid det här laget att jag har hittat en julstjärna som så himla kul att göra själv. Jag tycker själv att de blir väldigt fina och de är inte svåra att göra. Här kommer ett par riktigt usla bilder tagna med mobilen i dåligt ljus.



På onsdag kommer jag att visa hur man gör, om någon skulle vara sugen på att göra en egen. Gå in på Sirana Scraps FB-sida eller hemsidan för att läsa mer. Det var nog om det.

Igår fick jag frågan om jag ville vara med och ställa ut i ett fönster i gamla Bankhuset (huset där Levins finns idag) i Motala. Så klart vill jag det! Så igår var jag och handlade lite till dekoration, idag har jag försökt att planera och imorgon ska vi skylta. Det ska bli sååå roligt, även om jag är totalt värdelös på allt som skyltning och exponering heter. Men att bara få chansen att få visa upp sig inne i stan känns så bra, och jag är så tacksam att jag fick frågan.

I lördags hade jag kursen som blev något abrupt avbruten förra gången, Julkort Vuxen-Barn. Förra gången hann vi knappt ens köra igång innan magen vände sig för mig och jag kräktes mitt framför allihop, varav fyra stackars barn. Jag gick på en antibiotikakur som min mage inte riktigt tyckte om. Den här gången gick det bättre, tack och lov! Det var en mamma med sina två barn och en ungdom. Det verkade som om de hade roligt i alla fall och gick därifrån nöjda.

Efter att ha varit liggandes hela november känns det skönt att i alla fall kunna göra lite då och då. Naturligtvis har jag fortfarande sämre stunder och jag kan bli liggandes hela dagar men illamåendet från infektion och antibiotika är mycket bättre. Nu är det mestadels ME'n som gör sig påmind och det räcker ju mer än väl, tycker jag. Hoppet om att det ska bli fler bra dagar än dåliga finns, och förhoppningsvis kommer jag dit snart. Hoppet lever alltid kvar, även om det är väldigt svagt vissa dagar. Men just nu i den här stunden lyser det lite. lite starkare...  

1 kommentar:

Titti sa...

Jättefina är dina stjärnor som du gjort.
Skoj att det nya mötet blev bättre än förra gången
men man rår ju inte för att det blir knasigt ibland
hoppas det känns bättre nu . Ja me spelar ju oss ett spratt väldigt ofta.....flera gånger om dagen.
Kram på dig och hoppas du får en bra dag ❤️
Kram från Titti