fredag 8 april 2011

Guldigt kort

När jag levererade studentkorten till min kollega så fick en annan tjej syn på dem och ville oxå göra en beställning. Ett 60 årskort, hon heter Solbritt och gillar guld, var det jag fick veta. Så "guld" tog jag fasta på. Nu är det ju ingen färg som jag vanligtvis använder så det var lite knixigt att hitta papper. Men så kom jag ju på att jag var på Colorama för några veckor sedan och fick med mig ett helt gäng tapetkataloger, där fanns det en guldtapet med. Perfekt! Så rutan i mitten, fjärilen, bokstäverna och siffrorna är alla utskurna från tapeten. Bokstäverna och siffrorna har även fått 3d-lack på sig. Jag har skurit ut alltihopa med Silhoutten. Blommorna, fjärilen och tagen har fått guldglitterlim på kanterna (nästan hela flaskan gick åt!!) Även tagen är utskuren med min Silhoutte, den har jag sedan mistat men det syns inte på fotot, det är mest bara lite skimmer på det.. Bladet under blomman är en metallcharm från Pagoni, vilken underbar butik! Naturligtvis fick jag dit de numera obligatoriska minirosorna och så min "Kramar"-stämpel. Det var en lyckad investering!

Jag ber om ursäkt för bildkvalitén. Jag blev klar i gårkväll med kortet och levererade det idag så det blev kvällsfotografering i skrivbordslampsljus. Inte det bästa... Dessutom svårt att fota lite glänsande guldtapet med glitter på. Antingen syns glittret eller guldfärgen, ni får försöka att lägga ihop de olika bilderna.






2 kommentarer:

Pia sa...

Vilket jättefint kort! Verkligen lyckat! Solbritt blir säkert jätteglad över det. Kram

snorsk sa...

Läckert kort! Fiffigt med tapet måste jag säga!
Såg att jag fått en utmärkelse av dig, TACK!! Vad glad jag blir! :-) Måste klura på vilka jag ska skicka den vidare till...
Ha en fortsatt fin helg!
kram Sara