fredag 2 september 2011

35-årskort

I helgen firade sambon sin 35-årsdag med en rejäl fest. Vi hade samlat ihop till en fin present till honom, han fick en mini-PC. Den var mycket uppskattad kan jag säga. Tack till alla som var med!

Jag gjorde ett kort som alla fick skriva på. Naturligtvis även denna gång skulle det vara åt det rockigare hållet. Jag valde att göra ett center step-kort. Jag hittade en beskrivning på Pysseltagens blogg, den finns här. Testa, det var inte alls svårt! 

 Då det är dåligt med rockiga stämplar i mina scrapgömmor så fick jag tänka till lite. Vad är väl rockigare än rockaren själv? Så fick det bli. Efter lite letande så bestämde jag mig för en bild från i somras när han "modellade" lite. Fotot syns dock lite dåligt här, det ser bättre ut i verkligheten.  Jag ändrade kortet till svartvitt innan jag skrev ut det. 

Ett rött och svart papper fick bli grunden, till det svarta bokstäver och siffror. Jag kladdade lite med svart och vit färg runt fotot. Till dekoration stämlade jag ett hjärta på svart cardstock och embossade med röd färg. Jag sandpapprade sedan lite lätt på det embossade för att få fram det röda lite mer och för att få en lite ruffigare känsla. Klippte sedan ut det och satte på 3D-kuddar. En stämpel på lila papper med texten "Inte gammal, bara född för tidig" är embossat med svart färg. Till sist lite punchinella för att ytterligare få det lite ruffigare. 





Och så från sidan så ni ser vikningen bättre.


Inga kommentarer: