söndag 4 september 2011

Designats CyberCrop - Mini

När vi var på Panduro outlet i Ullared i veckan så hittade jag 3"s-kartongbitar i svart och vitt. 5 kr för 10 st, det är ju löjligt billigt så det fick följa med hem ett par av varje färg. helt perfekt som omslag till minialbum. Och kan ni tänka er?!! På Designats CC som pågår just nu så är en av utmaningarna att scrappa något i miniformat. Nästan kusligt uträknat! :-)

Sagt och gjort, ett minialbum skulle det bli. Eftersom det är så väldigt pluttigt så kan man inte klämma in alltför många bilder så ett lite mindre projekt var mer passande. Typ korten från Liseberg..

Jag redigerade ett antal bilder så de fick rätt storlek och format. På vissa klämde jag in flera bilder. Sedan skrev jag ut dem och satte ihop två och två, förutom det första, det satte jag på insidan av omslaget. 

Jag klädde kartongbitarna med ett grönt mönsterpapper från My Minds Eye, ett rosa papper från samma tillverkare fick bli bokstäver som jag skar ut med Sillhouetten. Lite rosa glitterlim och 3D-lack på det fick de att glittra och glänsa lite lyxigt. Jag skrev ut ett av fotona i lite mindre format, det satte jag dit på framsidan. Ett spetsband och ett rosa band samt en rosa blomma med ett grönt blad fick förstärka Liseberg-färgerna. Ett rött hjärta tog upp nosen på masken som Lilltösen har på sig.

Sedan stansade jag hål i alltsammans med min Bind it All. Jag gjorde hålen direkt i fotona vilket gjorde att placeringen inte alltid blev den bästa, men det får vara så. Det är ju ett väldigt enkelt och snabbt sätt att få in sina bilder i album... 

På sista sidan skrev jag lite kort om resan, för minnets skull.







1 kommentar:

Sara sa...

Så himlens bra med kartongbitarna och utmaningen... :-)Fint blev det också!! Jag tänker ofta att jag ska göra minialbum, men det blir liksom inte av tyvärr. :-( Lycka till med resterande utmaningar, jag gjorde klart den sista idag! :-) Ha det fint, kram