onsdag 13 juni 2012

Studentkort

Mina yngsta kusiner tar studenten på lördag och mamma beställde kort till de inte längre alls så små tjejerna. Vad gammal man känner sig, de små liven gick ju nyss i blöjor! Men självklart ville jag göra fina kort till den stora dagen. 

Det första kortet gick ganska snabbt att få ihop Jag hade fina gula och blå papper från min favorit Maja Design, en gammal stämpel med en studentälva och så blå blommor. Som kontrast valde jag svart för att "tuffa till" det lite. Jag är fullkomligt kär i korsettsnörning så det fick det bli. Glansiga svarta bokstäver, svarta halvpärlor och textstämplar från You Do stämplat med svart stämpeldyna. Blev riktigt nöjd faktiskt.



Insidan blev väldigt enkel. Ett mönstrat papper från samma serie under ett vitt cardstock och så på med en swirlstämpel med blått och svart.


Majas kort var lite jobbigare att komma igång med. Jag hade inte kommit på någon bra utgångspunkt att jobba ifrån. Först ville jag göra ett totalt annorlunda kort än Elins. Fortfarande med blått och gult men inte de traditionella nyanserna. Sedan tänkte jag mig något mer åt det romantiska/vintage hållet.

Det slutade med att jag använde samma papperserie som till Elins kort. Det kan bara inte bli fel med dessa papper... Jag hade ett smyckes-set med hänge och örhängen som jag har tyckt mycket om men som tyvärr hade blivit så slitna så de var inte så värst silvriga längre. Med ett lager vit akrylfärg fick de nytt liv. En bit bred spets från butiken fick ge en romatisk touch. De stora blommorna är från butiken och de små från mitt privata lager. Studentstämplar från Minelle.


Den tredje studentstämpeln från Minelle fick ta plats som rubrik på insidan. Vit cardstock utstansad med nestabilities. En blommig swirlstämpel fick bli dekoration. Tyvärr blev inte färgen så bra så jag gick efter med penna och fyllde i. Blev kanske inte det bästa resultatet men det duger.



Nu hoppas jag bara att tjejerna får en riktigt härlig studentdag på lördag!

1 kommentar:

Pia sa...

Korten var jättefina och blev mycket uppskattade av dina kusiner som fick dem.