söndag 1 juli 2012

Bröllopskort

Jag fick beställning på ett bröllopskort, det är ett par som är riktiga naturmänniskor, bröllopet gick av stapeln vid Vätterns strand. Så det skulle inte vara alltför tradionellt puttenuttigt. Jag funderade och klurade länge och väl vad jag skulle hitta på. Men så hittade jag den här vikningen på Pysseltagen, en av mina favoritbloggar, och i kombination med de ljuvliga pappren från Inkido var det inte så svårt. Jag älskar papper som är så dekorativa i sig att det räcker med att trycka dit dem så är det klart! 


På den stora kortet skrev jag brudparets namn med skrivaren i grått så att det skulle nästan se ut som en del av pappret. Tyvärr så hamnade brudgummens namn lite dolt. Men blev riktigt nöjd med hur det smälter in.


På det främre kortet skrev jag "Det är för er som solen går upp", tycker det är en fin mening till ett brudpar, en gardenia, några körsbärsblommor och en supersnygg emalj-charm fick bli dekorationer. Mer ville jag inte ha då jag inte ville dölja för mycket av de vackra papperna.

Inga kommentarer: