söndag 18 maj 2014

Lite skapat

Jag har tänkt så många gånger att jag ska återuppliva bloggen men så blir det bara inte av. Förrän nu. Jag gör ett försök i alla fall och börjar så smått med att visa lite av vad jag har skapat de senaste två månaderna. Ett mors dags-kort med de fina stämplarna från Inkido som jag har fått hem till butiken. Älskar dem!



Sirana har ju ett samarbete med Porslinskulan och Saltrummet i Motala, hur kul som helst. Och de som har varit med i vårt lilla paket har varit jättenöjda. Jag var i Saltrummet förra året och tyckte det var sååå skönt men jag hade inte varit hos Malin på Porslinskulan. Jag tycker det kan vara bra att man själv har gjort det som våra deltagare får göra så en förmiddag i april tog jag mig äntligen till Porslinskulan för att prova på glasfusing. Åh, vad kul det var. Man får skapa helt efter eget huvud men man vet ändå inte hur slutresultatet kommer bli. Det bestämmer glaset. Så här bestämde sig mina glas för att bli:


I mars fyllde min älskade farmor år och självklart skulle hon bli firad med ett kort. Jag använde en vikning som kallas swingcard, papper från gömmorna och en hel del blommor. Avslutade med några halvpärlor. Stämpeln är en digistämpel som kompletterades med lite text innan den skrevs ut. Kul, enkel och effektfull vikning som definitivt kommer att användas igen.



Inga kommentarer: