lördag 28 november 2015

Bebisvår

Oj, vilken vår det kommer att bli. Fyra kusiner (varav tre är systrar!!!), och dessutom två styvsyskon till mig väntar smått. Jag tror dessutom att alla bebisar beräknas komma under typ en två månaders period. Systrarna tajmade det riktigt ordentligt och beräknas nedkomma med knyten inom en månad av varandra.

Samtidigt som jag så klart är glad och en aning överväldigad av detta så känns det lite vemodigt också. Självklart påminns jag om min egen barnlängtan men ännu tråkigare känns det att inte få vara en del av bebislyckan. Även efter att jag accepterade min barnlöshet så har jag känt en längtan efter att få gosa med bebisar, hålla dem och få känna dem. Problemet har varit att jag inte har haft eller har bebisar i min närhet. Nästan alla jag umgås med är klara med barnafödandet sedan länge, och de som fortfarande lyckas reproducera sig bor långt ifrån.

Även nu med dessa som ändå tillhör min närmaste släkt och familj kommer det nog bli glest med bebisgos. Jag älskar dem allihop men det är tyvärr inga som jag har så mycket kontakt med, och den jag har lite mer kontakt med bor långt ifrån.

Som tröst ska jag i alla fall snart få hänga lite med den här killen. Det är min jourhemsmamma som har utökat flocken med en tvåbening. Vi skulle ha setts i torsdags men då den lille var lite hängig så har vi skjutit upp det. Men snart så...


Inga kommentarer: