söndag 1 november 2009

En liten uppdatering

Nu har det hänt en hel del på sistone och jag har knappt hängt med själv, så det är därför det har varit lite tyst härinne ett tag.

* Efter ca 10 års singelliv och allvarliga funderingar på att förena mig med de fromma Birgittasystrarna i Vadstena kom riddaren på den vita hästen (går även under benämningen Cariño (älskling på spanska), vissa kallar honom dock för Jerry) i sista stund och räddade mig från ett liv i ensamhet och, ve o fasa, celibat ;-) För mig är det inte något mindre än ett mirakel. Jag har varit ständigt förundrad ända sen vi träffades. När jag inte riktigt har lärt mig att tycka om mig själv är väldigt svårt, om inte snudd på omöjligt att förstå hur någon annan då kan tycka om mig. Men kanske behöver jag inte förstå, det kanske räcker med att jag tycker lika mycket om honom. Och det gör jag ju, om inte mer... jag skulle nog nästan tro det... En fantastisk känsla är det i vilket fall!

* Jag kom inte riktigt hela vägen till klostret i Vadstena. Jag nöjer mig med Medhamra! Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått tag på ett hus att hyra. Jag har varit där och sett det i lite halvmörker men det såg väldigt fräscht och fint ut. Den enda nackdelen är att det ligger precis intill rv 50 (ett av mina krav har varit långt ifrån stora vägar) men man kan ju inte få allt. Aston (min lilla ADHD-katt) får stanna i skogen hos far och Nisse får finna sig vid att bli innekatt igen, tror nog att det kommer bli bra. Jag ska alldeles snart åka ut med Cariño, Carol och farmor och titta på huset i dagsljus. Då ska jag försöka att passa på att ta lite bilder, så det kommer... Tills dess får ni hålla till godo med bilden från annonsen. Har även lagt in texten från annonsen. Tror att den skrevs av Oslobor vilket kanske kan förklara stavning...

n

VÅR TRÄVLIGA GRINDSTUGA - 5 km norr om Vadstena med stor trädgård och uthus med vedbod uthyres för lång tid. Vi önskar en stabil hyregäst.

Boyta ca. 70 kvm med vardagsrum med innsatskamin, stort med matvrå och kamin, nyrenoverad bad med dusj och wc ( golvvärme ). 2 stora sovrum på övervåningen.Huset är från 1850 och er nyrestaurerad. Stor trävlig trädgård och stort uthus m/ vedbod m.m. Fri ved i egen skog. 1000 m till egen sandstrand med möjlighet till båt. 5 km norr om Vadstena, nøra busshållplats. Buss till Vadstena . Motala. Parkeringsplatsar. Kallhyra kr.4.400.- / mnd. Uppvärming med luft till luft värmgänvinning / 3 kaminer / direktvärkande el.

Läget är underbart för deg som vil bo nära naturen, gärna med hund för promenader, bad i Vättern och naturupplevelser.





* I helgen var det dags för fest. Det som var tänkt som en Halloweenfest (utan maskeradbiten dock) blev hastigt och lustigt en utflyttningsfest. Mycket trevligt blev det i alla fall. Som mest lyckades vi få in 17 personer i min lilla tvåa men det gick hur bra som helst. Vilka underbara vänner jag har! Och världens underbaraste Cariño kom med en vacker bukett i handen. Hur kan man vara på dåligt humör när man får såna blommor??!!

4 kommentarer:

Angelica sa...

Önskar dig all världens lycka med allt!!!

Kramar och tankar till dig

Sara sa...

Men så härligt Åsa!! Är så glad för din skull!
Och vilket underbart litet hus!! Ser ju onekligen väldigt trävligt ut... ;-D Där kommer du få det bra!
kram

Pia sa...

Ett stort grattis till det jättegulliga huset. Det ska bli så spännande att få se hur huset ser ut inuti också. Hoppas du kommer att trivas! Kram från Mamsen

Sara sa...

Hej igen! :-) Skulle bara säga att jag länkat till dig från min blogg, hoppas det är ok! Vi ses nästa vecka! kram