lördag 21 november 2009

Välkommen ut till Medhamra!

Idag passade jag på och åkte till huset medan det fanns lite dagsljus. Trevligt att kunna se huset ordentligt för en gångs skull även om det inte enbart är positivt. Man upptäcker mer och mer som man skulle vilja göra nåt åt och som inte ser så fräscht ut. Jag mätte lite varstans för att kunna planera lite bättre. Passade oxå på och ta lite kort på omgivningarna.

Grindstugan

Plats för parkering med uttag för motorvärmare. Nu ska jag bara skaffa mig en sån oxå....

Omgivningen sedd från ytterdörren

Nerfarten till Medhamra från rv 50 sedd från trädgården

Ena sidan av trädgården

En alldeles egen bäck markerar tomtgränsen

Boden. Snickarbod, vedbod, förråd och ett gammalt dass.

Baksidan av huset med syrenhäckarna

Allén bort mot säteriet. Längst bort syns en lada, där svänger vägen och fortsätter sedan ungefär lika långt till. Vi bor inte direkt häck i häck i Medhamra...
Jag har gjort mitt första inköp till huset. Kunde inte låta bli när Jysk hade kampanj på en korg gjord av bildäck. Den ska bli vedkorg. Tycker den är riktigt snygg, och billig var den med!

1 kommentar:

Angelica sa...

Hoppas såå att du kommer att trivas i ditt mysiga hus!

Kramar från mig