måndag 23 november 2009

Hur går det med viktminskningen?

Många är nyfikna på hur det går med viktminskningen, och just nu är det väl lite sådär...
Jag ligger mellan -16 kg och -18 kg och har gjort det ganska länge nu. Jag gick upp en del när jag började med p-piller igen, trots att läkaren envist hävdade att dom här går man inte upp av. Nu börjar det kännas som om det har vänt neråt igen men jag har inte riktigt gått ner allt av det jag gick upp. Sen kan jag ju inte helt skylla på nya tabletter, jag har småfuskat lite de senaste veckorna oxå. Så den sista veckan försökte jag köra på lite hårdare men det gick väl inte riktigt så bra som jag hade hoppats på. Småfusket är väl inte så farligt egentligen utan problemet är att man underhåller suget hela tiden och det är det som är så jobbigt att bli av med.

Jag har blivit utmanad! Min far provade på iTrim för några år sedan och gick ner 23 kg på 7 veckor. Jätteduktigt, men tyvärr inte så hållbart. Han har nu i alla fall utmanat mig att slå hans 23 kg till den 1 januari. Det känns som att det borde gå men samtidigt så känns det lite som att tabletterna bromsade upp viktminskningen så vi får väl se om det kan ta fart igen först. Lite orolig är jag ju för de stundande julborden (2 inplanerade) och resan till Göteborg i december med Cariño.

2 kommentarer:

Pia sa...

Du har varit såååå duktig såååå länge så jag tycker du kan unna dig att njuta av såväl julborden som Göteborgresan med din Cariño. Sen kan du ta nya tag 2010. Kramisar från Mamsen

Angelica sa...

Klart att du ska unna dig julbord och god mat Det du kan tänka på är ju att verkligen äta det goda och i lagom mängder Det är ju sååå lätt att överäta och det är ju det som inte blir så bra =/

Det är bara att säga till om du vill ut och gå så tar vi tag i det igen =)

Lycka till med utmaningen JAG TROR PÅ DIG!!!!!

Massor med kramar till dig!