söndag 7 februari 2010

Gamla bilder och biltrassel... igen!

Min stackars bil får utstå mycket. Först en lång och grymt kall vinter med fastfrusna dörrar och dåligt batteri. Sen kör jag fast stackarn så han får stå en halv dag i meterdjup snö. Och nu så lämnar jag honom ute i kylan i två dagar utan att så mycket ge honom en filt att värma sig med. Inte konstigt att han var lite sur när jag skulle flytta honom för att kunna sätta i kontakten till den nyinstallerade motor-& kupévärmaren. Men efter en hjälteinsats av min käre bror (som så praktiskt bor mycket närmare nu) och ett nytt batteri gick bilen med på att starta. Nu är i alla fall kontakten i och timern är inställd på att gå igång två timmar innan avgång. Förhoppningsvis har han förlåtit mig då och är på gott humör i den mysiga morgonvärmen.

Jag har äntligen tagit mig i kragen och tömt min kamera. Jag hittade bland annat bilder på den ask jag scrappade till älsklingen som han fick sin julklapp i. Det är svårt att göra nåt kul med ett par biljetter till Status Quo-konserten i Motala i juli, så jag fixade till en ask att lägga biljetterna i.


Om det har undgått någon så tog jag steget in i vuxenvärlden i januari. Japp, jag fyllde 30 år. Ingen panik dock, ni har inte missat nåt. Jag firar nämligen inte förrän i maj. Men lite uppvaktning fick jag ändå. På den stora dagen hade mina närmsta vänner samlats hos Cariño där jag bodde för tillfället. Jag blev uppvaktad med blommor, ostbricka och cider, och en present av min älskade. Det var en perfekt överraskning efter en mindre bra dag på jobbet, där jag faktiskt oxå blev uppvaktad med blomma, ett underbart scrappat kort av min vän Sara (bild kommer) och lite shoppingpengar till den stora scrappträffen i mars, suveränt!

Dessa blommor är två likadana buketter jag fick av älsklingen och Lilltösen. Visst är de fina?!



Jag fick blommor med bud för andra gången i mitt liv (första gången var på min 25-årsdag i Spanien) till jobbet. De var från Mamma och hennes man.



Jag fick även en bukett tulpaner av mina underbara, bästaste väninnor Angelica och Carol.



Några dagar innan min födelsedag var jag på Motala & Vadstena Tidning och blev intervjuad. De gjorde ett reportage om min "stora" dag. Stackare, snacka om nyhetstorka... Jag fick i alla fall en fin bukett för besväret.



1 kommentar:

Angelica sa...

Jag tror att din bil är jätteglad på dig nu =)

Kramar till dig