lördag 17 april 2010

Kycklingwrap

Hittade ett recept på LifeZone som jag tyckte lät vettigt om man vill förbereda maten innan, tex till en picknick eller som i mitt fall till frukost morgonen därpå när man har lite bråttom. Enkelt var det oxå, och det gillar vi ju... ;-)

Wrap
2 ägg
2-3 msk grädde
1 msk fiberhusk (kan uteslutas)

Vispa ihop alla ingredienser och stek i mycket smör, stek ganska länge på ena sidan så att den hänger ihop innan den vänds. Ungefär som en pannkaka. Det blir lite som en blandning mellan pannkaka och en tunn omelett. Fyll wrapen med det du tycker om.



Jag bredde först på bregott och klickade ut "den glada kon"-ost (min nya kompis!!). Sedan la jag på isbergssallad, selleriblad, gurkstavar, små skivor ost (jag hade BabyBel), grillad kyckling och så dressing över. Jag var lite snål med dressingen, det blev lite torrt. En idé kan ju vara att blanda kycklingen med klet innan man lägger på den. Gott blev det i alla fall. Gjorde en till middag igårkväll oxå. Då hade jag lite kryddor i smeten innan jag gräddade wrapen.


Perfekt att ta med ut i vårsolen!

2 kommentarer:

Annika sa...

Det där lät ju jättegott och smidigt!! Det måste jag testa någon gång!

Sara sa...

Låter väldigt gott, måste testas!! :-D Ha en trevlig helg! kram Sara