onsdag 22 december 2010

Lite scrappat

På sistone har det blivit väldigt lite scrappat. Det har varit lite för mycket i livet det här året. Men lite har jag lyckats knåpa ihop. Jag har bara gjort två julkort i år *skäms* och det blev två kombinerade jul- och tackkort. Vi ville gärna tacka de som hjälpte oss vid olyckan så det fick bli i denna form. Jag kom på alldeles för sent att jag hade glömt att fråga den underbara kvinnan som stannade vad hon hette men vi hade i alla fall sinnesnärvaro nog att titta på brevlådan hos paret som vi fick komma in till. Sedan med lite detektivarbete via hitta.se så fick vi fram adressen. Med kvinnan var det lite värre. Vi visste att hon bodde i Trosa men det var allt, så jag trodde det var kört... tills jag tittade igenom bilderna från olyckan och fick se att vi hade lyckats få med registreringsskylten på en av bilderna. Ett snabbt samtal till min personliga sambandscentral så var det löst! Jag hoppas bara att ingen av dem tar illa upp av mina efterforskningar...

Detta gick till det fantastiskt vänliga paret


Och detta gick till Trosa.


Två kort med samma motiv och exakt samma upplägg men olika färgställningar. Väldigt enkelt, nästan helt utan dekorationer.

Lilltösen fick en cykel från min kollega Malin som hennes son har växt ur. Dessutom har hon och hennes sambo börjat med LCHF under hösten så jag tänkte att det måste ju uppmuntras. Så som tack för cykeln scrappade jag en ask. Jag skrev ut LCHF-recept som jag laminerade och la i asken.

1 kommentar:

Pia sa...

Jättefina kort. Jag är övertygad om att alla tre blev väldigt glada. Hoppas att 2011 inte blir fullt så händelserikt, åtminstone vad gäller negativa händelser. Men du får fokusera på de positiva saker som ändå inträffade under 2010, för det var ju faktiskt en del sådant också. :-) Kram gumman och ett riktigt, riktigt underbart 2011 önskar jag dig och din lilla familj.