söndag 8 januari 2012

Social dag

Efter en dag med besök av kära mor med tillhörande man, och sedan kalas för brorsdotter hos nämnda bror så kan jag konstatera att det tar på krafterna att vara social. Jag har inte hunnit med min vanliga eftermiddagsvila, och det känns. Nu går min kropp på autopilot (ett slags tillstånd där jag är så bortom trött att jag bara kan köra på i princip hur länge som helst men som brukar straffa sig efteråt) och det är snart dags att koppla ur den till förmån för sömnen. Dagen har gått ruskigt fort och det har varit jättetrevligt så det känns lite i hjärteroten att en sådan här dag egentligen blir lite för mycket för orken. Mitt sociala liv i vanliga fall är begränsad till fika- och lunchrasterna på jobbet så när tillfälle dyker upp så vill man ju gärna ta tillvara på det.

Jag blev lite uppvaktad av mor och styvfar i förtid. En jättehärligt bäddset i lila bomullsatin fanns i paketet. Och en av de bästa uppfinningarna på sista tiden, plastfolieskärare! Jag hade en sedan tidigare men det kan ju aldrig skada med en till...

Nu blir det sängen för imorgon är det arbete igen efter en vecka med förkylning!

Inga kommentarer: