måndag 26 december 2011

Jul 2011

Nu är julen över för i år. Det har gått bättre än vad jag hade trott men jag är inte riktigt människa idag. Blir en väldigt lugn dag, varav en del av den i sängen. Tur att vi har maten klar i alla fall så man slipper tänka på det. =)

På julafton fixade vi mest hela dagen. Jag stod i köket och sambon städade. Jag tog ett bad mitt på dagen innan jag tänkte krypa ner och vila en stund men jag kom aldrig ur badkaret. Jag somnade! Det var så varmt och skönt så jag orkade inte flytta på mig. Låg säkert i närmare en timme.

På kvällen packade vi ihop lite paket och åkte över till farmor. Där var redan far, farbror och en faster samlade. Farmor hade som vanligt inte snålat på krutet och man var mer än mätt när man gick från bordet. Vi var trötta och glada när vi kom hem.

Igår var det vår "riktiga" julafton. På förmiddagen kom Lilltösen från sin mamma och vid två dök svärmor med tillhörande hund upp. Vi tittade på Kalle Anka, som vi hade spelat in, innan vi dukade upp vårt julbord. VI hade inga mängder och det mesta var färdigköpt men allt det som man vill ha fanns med. Det enda jag gjorde från scratch var kambenen. Men det var gott ändå! Så var äntligen tiden som Lilltösen längtat så efter inne. Hon fick vara tomte och delade ut julklapparna och läste rimmen. Alla verkade nöjda med sina julklappar, och så var den julen avklarad.

Resten av kvällen gick jag på autopilot. Då är jag så bortom trött att jag bara kör på, och kan förmodligen göra det hur länge som helst men jag är liksom inte riktigt med. Och idag känns det kan jag lova! Så skönt att man har en extra ledig dag...

Inga kommentarer: