måndag 26 december 2011

Årets julrim

Vi har varit duktiga och rimmat till nästan alla julklappar i år. Här kommer både de som jag har knåpat ihop och de som jag har fått.

Jag börjar med mina rim.


Morgonrock till Lilltösen:
När du är trött och knappt vaken
Och kommer upp ur sängen alldeles naken
När du vaknat av klockans alarm
Kommer denna hålla dig varm

Andra Twilight-filmen till Lilltösen (hon hade redan de andra två):
Nu har du alla som har kommit ut
Men du har redan sett den förut
Med lite tur kan vi snart hyra
Filmen nummer fyra

Trisslott till svärmor:
God Jul lilla Mamma
Nu ska du få tre av samma
Öppna nu din present
Om du vinner vill vi ha 10 procent

Trådlösa hörlurar till sambon:
När du vill känna dig som en fri man
Du denna sätta på dig kan
Och på rumpan skaka och på benen röra
Eller vad du nu kan tänkas vilja göra

Sushi-set till sambon:
Här får du det du kan tänkas behöva
För att själv börja bygga
Nu är det bara att börja öva
För att få dem riktigt snygga

Tre påsar godisnappar till sambon:
Är du ett barn eller en man?
Ibland man undra kan
Här kommer nåt som passar de båda
Förpackade i tre små påsar i en låda

Hårborste till Lilltösen:
Med bestämda tag - Hej å hå
Genom varje litet strå
Snart ska du se att du reder ut
Varenda liten knut

Lego till Lilltösen:
Man börjar med några bitar små
Och fortsätter att jobba på
Snart kan man se vad det ska bli
Vad som än finns i din fantasi

Ärmlös T-shirt till far:
Denna är inte riktigt hel
Men det är ändå inget fel
Det är så det ska vara
Om du vill ha armarna bara


Duntofflor och Niveakräm till farmor:
När du är frusen och lite trötter
Passar dessa på dina fötter
Sen kan du smörja dig in
Och känna dig både varm och fin

Collegetröja till far:
Denna är av ett lite tjockare tyg
Så att den ibland så där lite i smyg
Värmer dig så härligt gott
Vad är det du har fått?

Och här är de som jag fick:

Filt med ärmar:
Värmer magen, kroppen och alla tarmar
Men släpper fram dina armar

Sista Harry Potter-filmen:
Denna är en av de alla
Dock har du sett alla
Från början till slut
Nu är även denna saga slut

Lindt-kulor:
Ingen hälsokost till jul
Nyttig mat är inte kul

Bokkudde:
Med denna i ditt knä
Så kommer det att gå lätt
Ha den rätt
Annars blir det snett

Stressboll:
Runda som bollar men studsar ej
Är detta som jag ger till dig
Med dessa ostressiga ting
Kommer du aldrig bli ding

Boken "Sockerbomben i din hjärna":
Tydligen kan många om en sådan här rimma
Men tror ingen finns som lär ut att simma
Denna kan dock hjälpa dig ur krisen
Även om den aldrig hamnar bland Nobelprisen

Förutom detta fick jag även pengar och en vacker sjal .
Av Lilltösen fick jag löfte om en spa-dag med mycket massage... Mmmm, jag längtar!


Inga kommentarer: