söndag 16 september 2012

Waterfall-kort

Jag älskar kortvikningar och letar hela tiden efter något nytt att prova. I veckan hittade jag en bra beskrivning på ett sk waterfall-kort. Så jag passade på att prova det när jag gjorde ett födelsedagskort till Lilltösen (som inte är så liten längre). 

Jag ville ha ett lite "tufft" kort som kan passa till en tioåring som börjar bli ungdom. Så jag använde bandana-teknik till flärparna och metallrosor till dekoration. Tyvärr syns inte glitterlimmet och 3d-lacket särskilt väl men jag har lagt det på stämplarna för att få lite mer liv. Resten ville jag ha i svart och vitt men jag hittade inga passande papper så det fick bli grått och silver istället. När man drar i bandet så kommer flärparna fram en och en.

Kanske inte det snyggaste jag har gjort men det var väldans kul. Den här gången använde jag exakt de mått som stod i beskrivningen men det kan man ju variera precis som man vill så det här är definitivt en vikning som jag kommer att använda igen och som jag kan tänka mig går utmärkt att kombinera ihop med andra vikningar..







Inga kommentarer: