onsdag 26 september 2012

Fängelsevistelse

Så har jag spenderat min första natt i fängelse. Jag befinner mig just nu så långt norrut som jag någonsin har varit, i Umeå. Jag är här i jobbet och då jag bokade resan väldigt sent så var det snudd på omöjligt att hitta ett hotellrum. Till slut lyckades jag hitta det förmodligen sista rummet i hela staden, i det gamla fängelset. Det är omgjort (tack och lov) till hotell och vandrarhem. Tyvärr så är väl standarden sisådär. Alla möblerna är byggda av mdf-skivor som man inte har brytt sig om att måla eller försköna på något sett. Dusch och toalett i korridoren, inga hygienprodukter upptäckte jag precis när jag skulle hoppa in i duschen (tur att SJ är generösare mot sina gäster och att jag hade tagit med mig från sovkupén på tåget) och bara ett eluttag. Blev lite problem när jag skulle föna håret och eluttaget satt på motsatta sidan rummet från den 15x15 cm stora spegeln. Tur att rummet/cellen inte är så stor. Eftersom det inte finns någon tv på rummet så skickar jag en tacksam tanke till IT-avdelningen som lånade mig en dator till resan och att hotellet faktiskt (kors i taket) har gratis internet. Så jag roade mig med några avsnitt av Djurakuten på Tv3 Play igårkväll. Då jag dessutom behövde ladda mobilen så fick lampan stryka på foten då det inte fanns eluttag till alla tre, så i skenet av datorn låg jag i sängen och mumsade på snacks av älgkorv innan jag somnade i den hårda MDF-sängen.

I eftermiddag flyger jag till Stockholm för ett besök på ett av våra varuhus där. Då hoppas jag på en lite högre standard på hotellet. Det är första gången för mig på ett inrikesflygplan, och bara tredje gången jag flyger överhuvudtaget så det ska bli lite spännande.

Inga kommentarer: