söndag 28 oktober 2012

Hidden message card

Igår var vi hos brorsan och firade att han hade fyllt år och flyttat tillbaka till Motala. Självklart skulle ett kort göras för tillfället. Jag hittade en ny vikning (jag vet, jag är såld på nya vikningar...) ett s.k. hidden message card. Kul och enkel!

Framsidan är bara klädd med ett papper och dekorerat med thickers som jag målade bruna innan jag hade på ett ordentligt lager med crackle paint. När det hade torkat drog jag lite vit akrylfärg över som jag sedan putsade bort så det bara blev kvar i sprickorna för att få dem att synas bättre.


När man öppnar kortet ska man slå upp mitten,  då ser det ut så här.


Om man sedan drar i snörena, eller i "pärmarna" på kortet så åker mittensidan ihop, så här:


Om man fortsätter dra så visar sig det gömda meddelandet.


Baksidan fick en Handgjort av-stämpel. En öljett i fram och baksidan som jag har dragit ett band igenom håller ihop kortet.


Jag har använt:
Cardstock - okänt märke
Mönstrat papper: Gabrielle Dot & Mama-Razzi Tabloid - Bo Bunny
Stämplar: Grattis & Handgjort av - Reprint, Kramar - Bildmålarna
Stämpeldyna: Invild Bolme Dark Rust & Shabby Tote - Prima
Färg: Burnt Umber - Panduro, Distress Crackle Paint Clear Rock Candy - Ranger, Vit akrylfärg - Biltema
Siffror: Thickers Nutmeg - American Craft
Bokstäver: CS utskuret med Silhouette
Övrigt: Öljetter och band

1 kommentar:

Lotta sa...

Så snyggt det blev!
Gillar verkligen hur du har jobbat med stämplarna och de olika mönstrade pappren.
Tack för att jag fick ta del av ditt alster!
Kram