måndag 16 september 2013

Väskkort x3 (försök till i alla fall)

För ett par veckor sedan hittade jag en instruktion på väskkort som jag genast var tvungen att prova. Ber så mycket om ursäkt för kvaliten på korten, jag måste verkligen lära mig att fota bättre. Eller ta in någon för alsterfotografering...

Försök nr 1 gjorde jag i turkos cardstock, tanken var att den skulle bli till en viss turkos liten dam men det krävdes ytterligare två försök innan jag fick fram en som jag tyckte dög för att ge bort. Turkost och brunt är snyggt ihop, tänkte jag och plockade fram ett papper från K-Designs. Det är pappret på den lilla fickan som knappt syns, synd då det är det snyggaste på hela väskan. Hittade en tapet som jag trodde skulle passa bra till med lite blänk i. Ack, vad jag bedrog mig. Boooring! Så lite glitterlim blev en sista desperat försök till räddning. Det gick väl sådär...


Denna väska är numera endast ett demoex!

Försök nr två blev bättre. Det enda jag egentligen inte är nöjd med är låsanordningen, får fundera ut något bättre. Det svarta präglade pappret köpte jag i en pappershandel i Göteborg och passade perfekt till ändamålet. Den här hade jag faktiskt tänkt att ge bort till ovan nämnda dam men så visade det sig att kartongen som skulle ligga i var för stor, så nu är även denna ett något bättre demoex!




Så till försök nr 3. Jag breddande lite på bottendelen och sidodelarna så att kartongen skulle få plats. Då damen i fråga förutom turkost även tycker om en lite tuff stil så valde jag ett "rockigare" papper, från serien "Rebel" från Glitz (psst, finns några kvar i butiken). Tre blommor (finns oxå i butik) tar upp den lite turkosgrå färgen som finns i pappret, två blad målades svarta och så klippte jag ut ett hjärta i punchinella.







1 kommentar:

Titti sa...

Duktig du är som fått till 3 väskor, skam den som ger sig....Kram Titti