fredag 27 september 2013

Tackkort

Sedan Whiskey försvann så har Konjak varit alldeles ensam i sin bur och även om han blivit mycket mer sällskaplig mot mig så ska degusar inte vara själva. De är ju flockdjur. Så jag la ut en bedjan på ett forum om någon kunde tänka sig att ta hand om Konjak och presentera honom för en ny kompis. Det är lite pyssel med att introducera degusar för varann och jag känner att jag inte har den orken så då är det ju bättre om han får komma till någon annan. Jag fick svar från en kille i Eskilstuna som hade en hane. Då han har flera honor också fick den lilla killen sitta helt ensam och det var ju synd. Så han erbjöd sig att introducera pojkarna för varandra innan de båda skulle få komma hem till mig. Åh, vad glad jag blev. Så nu är min lille skrutt i Eskilstuna sedan några dagar tillbaka. Introduceringen gick jättebra och imorgon ska jag hämta hem både Konjak och Punsch, som jag har döpt den lille killen till.

Som tack för hjälpen har jag gjort ett kort. Den blev inte alls som jag hade tänkt mig men det får gå ändå. Det är även mitt bidrag till Veckans Skiss


3 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vad härligt att du hittat en kompis till Konjak,hoppas de trivs ihop nu! Kortet är riktigt läckert! Gillar färgerna och hur snyggt tack:et är
Tack för att du är med och tolkar veckans skiss!

KRAM

allram/ Jenni sa...

Härligt kort du skapat denna veckan.

Malin/malwa sa...

Vilken solskenshistoria! (Och nu måste jag kolla upp vad "degusar" är för nå't... Man lär sig nå't nytt varje dag!)

Gillar verkligen ditt kort! Härliga färger och snygga detaljer!