onsdag 11 juni 2014

Flyttläge

Äntligen har jag fått klart på allt för flytt. Det är bara kontrakten som ska skrivas under. Jag tror att det kan bli riktigt bra, och blir det inte det så har jag i alla fall gjort mitt bästa utan att ha satsat massor med pengar. Det går ju alltid att flytta igen, även om inte min kropp kanske håller riktigt med om det.

Min stora tvåa är uppsagd och med lite (väldigt mycket) tur så kan de som ska in efter mig flytta in tidigare än 1/10 som jag har lägenheten till. Jag får både lokalen och nya lägenheten den 1/8. Det känns lite läskigt att flytta till ett område jag inte alls kan. Jag har aldrig bott där, har aldrig varit särskilt mycket i de trakterna och känner inte en kotte i närheten. Men det är ju i alla fall inom stadsgränsen den här gången...

Lokalen ligger på Spolegatan 6, i källaren. Men då det bara är en halvtrappa ner och lokalen har stora fönster känns det inte alls som att man är förvisad till någon mörk fängelsehåla. Och det är dörr utifrån till lokalen (nästan i alla fall, det är två lokaler, jag blir granne med Miljöpartiet) så man måste inte in i någon portuppgång. Inte mycket trafik då det är en återvändsgata som slutar vid skolan men tror ändå att det är ett helt ok läge. Tar ca 10 minuter att gå från innerstan.

Lägenheten ligger ett stenkast bort. En liten tvåa på 49 kvm utan balkong. Tror att jag kommer att sakna balkongen men hoppas att jag mår tillräckligt bra nästa sommar för att utnyttja den fina trädgården istället. En riktigt gammal, uppvuxen trädgård med fruktträd och rabarber. Håll en tumme bara för att jag hittar ett sätt att få plats med min älskade diskmaskin. I värsta fall får jag väl hänga den genom köksfönstret för den ger jag inte upp! 

Jag har försökt att märka ut på en karta var lokalen och lägenheten ligger. Jag hoppas att ni förstår. I min närmaste omgivning finns Strandvägens sjukhem och Södra skolan. Därefter en pizzeria, McDonalds, en godisbutik (oj, oj, oj, oj) och en tatueringsstudio. Mycket användbart grannskap...



Inga kommentarer: