tisdag 3 mars 2015

Bli MatSmart

Jag tog upp det här med att slänga mat i onödan för ett tag sen, nu fortsätter jag på det spåret. Idag fick jag hem min första beställning från MatSmart. Kan varmt rekommenderas. Deras affärsidé är så genialiskt enkel att jag inte förstår att ingen annan har kommit på den tidigare.

De köper helt enkelt stora partier överskottsmat som annars skulle slängas. Det kan vara varor med kort eller övergånget bäst-före-datum, men att varorna är helt tjänliga. Förpackningarna kan ha ändrats och de gamla slängs eller att det är varor som utgått ur sortimentet. Helt enkelt ok mat. MatSmart köper dessa, ger en del till välgörenhet och säljer resten på webshopen till låga priser, ibland helt galna priser. Sortimentet varierar så klart efter vad de har fått tag på så man får hålla lite koll men när man väl hittar saker man vill ha så är det ju värt att köpa på sig en del. Det är ju också ett utmärkt tillfälle att prova på nya produkter och smaker.

Exempel på vad jag köpte:
Glutenfri soja, 1 kr
Hel platta Naturdiet Smoothie, 12 st, 50 kr
Köttpinnar till hund, 2 kr (imorgon blir Noppe glad!)
Maskindiskmedel Yes 25 st, 30 kr
Handdiskmedel Yes, 20 kr
Hallonvinäger, 20 kr

Totalt handlade jag för 427 kr, enligt de ordinariepriserna som  var angivet på hemsidan så sparade jag ca 800 kr. Frakten är dessutom bara 49 kr så det kändes ju helt överkomligt. Den tjänar man in ganska fort. Jag valde att få paketet levererat till uthämtningsställe men man kan även välja hemleverans mot en avgift. Den enda nackdelen var att paketet blev så tungt...



Klicka på bilden för att komma till hemsidan!

Inga kommentarer: