söndag 15 februari 2009

Äntligen lite inspiration... och god mat!

I fredags åkte jag med fem andra tjejer från jobbet in till Linköping. Vi gick till Ghingis, en asiatisk restaurang mitt i stan. Om man väljer buffén får man först en liten förrätt (vårrullar eller soppa, båda mycket goda) sedan får man själv plocka ihop vilka råvaror (kött, skaldjur, grönsaker och sås) man vill ha och se på när det tillagas. Helt genialiskt måste jag säga! Och ack, så gott... Vi hade en mycket trevlig kväll med mycket mat, prat och skratt. Jag har verkligen tur som får jobba med så underbara tjejer.

I går åkte jag till Nykyrka för att hälsa på en kompis som har köpt hus där. Hon och hennes sambo flyttade dit för ca 1 år sen och jag har inte lyckats pallra mig dit förrän nu, så det var verkligen på tiden. De bor verkligen jättefint, det var så fräscht och snyggt överallt (lite avis). De har dessutom hunnit få en alldeles underbar liten pojke sedan de flyttade ut dit och jag kunde naturligtvis inte låta bli att fota lite. Äntligen har jag lite foton som jag verkligen är sugen på att få scrappa. Så tack Gustav för inspirationen!

Hur skulle man kunna låta bli att inte bli inspirerad av en glad liten linslus som denna:


Jag ska till Sya och scrappa lite på torsdag eftermiddag, så då hoppas jag få ett par LO's gjorda med lille Gustav. Ska försöka att skärpa mig och få ihop lite andra foton oxå som jag har grunnat länge på. Det är bara så hiskeligt svårt att komma igång ibland...

Idag har jag varit ute på en långpromenad med Angelica. Det var riktigt härligt att pulsa i snön i det vackra vädret. Vi gav oss ut i skogen så vi fick kämpa ordentligt. Jag var ute i nästan 1 timme och 45 minuter så jag känner mig i alla fall lite duktig. Ska verkligen försöka komma iväg till step up-passet på tisdag. Nej, jag SKA gå på step up-passet på tisdag! Snälla, sätt lite press på mig nu så att jag verkligen måste gå, det är så väldigt lätt att komma på en massa ursäkter...

Inga kommentarer: