måndag 23 februari 2009

En bra vecka...

Jag var ute på två promenader i helgen. En med Angelica och en med C. Det bästa med att gå på promenad med en god vän är att man får umgås och prata i en timme (eller mer) samtidigt som man är så himla duktig. Man mår så bra efteråt, dels för att man har varit social och spenderat tid med någon som man tycker ofantligt mycket om, dels för att man kommer hem med så bra samvete. You just can't lose.

Så den här veckan har jag varit på ett step-pass och två promenader. Dessutom åt jag lite mindre godis i helgen (är helg-syndare) och åt faktiskt bara halva pizzan jag beställde hem igår (mycket stolt över den bedriften). Resten ska jag trycka i mig ikväll, halva nu och den andra halvan senare när jag kommer hem igen. Så jag är rätt så nöjd med veckan.

För de som inte vet det så är jag kassör i Motala Teaterförening. Vi är en del av Riksteatern, och tar alltså hit produktioner, vi sätter inte upp egna. Jag står endast i biljettkassan, inte på scen. Jag åtog mig det uppdraget för två år sedan då jag var arbetslös (jättebra merit, tänkte jag). Jag hade ju aldrig kunnat tänka mig att jag skulle få ett heltidsjobb ett halvår senare. Nu känner jag att jaginte riktigt har tid eller energi för kassörskapet och har därför meddelat min avgång vid nästa årsmöte. Det är den 17 mars, och om sanningen ska fram så ska det bli fruktansvärt skönt att bli av det hela. Inte så mycket för bokföringen för den är kul men för det stora molnet som ständigt hänger över mig av dåligt samvete för att jag inte hinner med. Men än så länge är jag kassör och ikväll är vår första föreställning, "5 x Gud". Så jag ska stå i kassan och sälja biljetter, tror dock inte att det kommer så mycket folk. Det är inte den typen av föreställning som drar publik. Motala är väldigt svårflörtade när det kommer till kultur, tyvärr. Jag har inte bestämt mig än om jag ska vara kvar och se föreställningen eller inte. Jag åker nog hem så snart biljettförsäljningen är över, är lite trött idag. På lördag däremot är det den enda föreställningen av vårens utbud som jag ser fram emot. Då sätts "Sounds of Musicals" upp. En kväll med bara musikallåtar. Härligt!

Jag har bestämt mig för att gå en kurs i höst. Det är en högskolekurs i "Digital bildhantering" på 7,5 poäng. Jag känner flera som har gått kursen (scrappare så klart) och jag pratade lite med Petra om den i torsdags. Den verkar mycket bra så jag tycker det ska bli riktigt spännande. Jag vill verkligen lära mig att redigera mina bilder bättre så det ska bli kul. Måste bara se till att komma ihåg att anmäla mig. Kursen öppnar inte för anmälan förrän den 15 mars.

Nu ska jag åka och kränga lite teaterbiljetter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att du stannade kvar och såg föreställningen iaf! Det var trevligt!