onsdag 25 februari 2009

Ny träning

Jag hade bestämt mig för att inte gå på föreställningen i måndags, jag var så himla trött och ville bara komma hem igen. Men efter bara tjugo minuter eller så dök min gode vän H upp och ville köpa en biljett. Hon och en annan vän, N, skulle gå på teatern ihop. N hade redan köpt biljett och skulle ansluta senare. Så H stod och pratade med mig medan hon väntade. Det var riktigt trevligt att träffa båda två då det var ett tag sen sist. Och naturligtvis övertalade de mig att stanna kvar. Så det gjorde jag. Föreställningen "Fem gånger Gud" var faktiskt rätt så bra, något gapig för mig dock men helt ok. H bjöd även med mig och C på en stå upp-kväll på Berggrens källare på fredag. Det låter väldigt mysigt och jag ser fram emot en kväll med trevligt sällskap, skratt och lite gott till.

Igår var jag på styrelsemöte med Teaterföreningen så jag kunde inte gå på step up-passet. Istället har jag och A-L på jobbet bokat en tid på Träningsstudion i Mjölby i morgon. Vi får gå där gratis genom jobbet, så det är bara att försöka pallra sig dit. Jag hade aldrig åkt dit själv dock(mest för att jag inte hittar dit) så jag är glad att A-L ska följa med. Tycker dock att det är lite jobbigt att visa sig i träningskläder, svettig och högröd i ansiktet. Jag vet att det inte är nån annan som bryr sig men jag kan inte låta bli att ändå tycka att det är riktigt jobbigt. Känns som alla andra (speciellt de jag känner) är som pinnar, och det är ju bra för dom men det känns bara så himla orättvist, speciellt när man kämpar och ingenting händer. Men jag ska försöka att inte ge upp. En dag i taget...

Inga kommentarer: