söndag 1 mars 2009

Axhaga

I torsdags var jag och A-L på jobbet i Mjölby och fick en introduktion på Träningsstudion. Vi blev visade några maskiner och så stod vi på löpbandet och crosstrainer. Styrketräningen var väl inte direkt det roligaste jag har provat på men crosstrainern var helt ok. Får se om jag hinner med Mjölby nästa vecka (bokslutsvecka). Jag ska i alla fall gå på step up-passet på tisdag. Och så var ju jag och Angelica ute på vår promenad idag igen. Fjärde veckan i rad... *Stolt som en tupp*

I fredags åkte jag och C till Berggrens källare där vi mötte upp H och två av hennes kurskamrater. Mycket trevliga tjejer! Det var stå upp-afton och det var sex olika komiker som uppträdde med VÄLDIGT skiftande kvalité. En del var riktigt pinsamt dåliga medan en och annan var riktiga proffs. Speciellt den sista killen på scen, Martin Krantz, var helt underbar. Så himla rolig. Det blev en väldigt trevlig kväll.

Igår tog C och jag en tur till Mummelhult, där vi hämtade upp far. Sen for vi upp till Axhaga, ett hus högt beläget inte långt från Godegård. Det står tomt och är ledigt för uthyrning och då jag är sugen på att flytta ut på landet så ville jag kika lite. Det ligger jättefint och har en viss charm, och definitivt potential men det är i lite för dåligt skick för att det ska vara intressant. Tyvärr. Och så ligger det ju åt helt fel håll. Jag skulle få ca 3 mil extra till jobbet, jag har 2,2 nu. Så det blir för dyrt, även om hyran skulle vara låg. Men jag tog lite bilder i alla fall.




Jag har fortfarande min dröm om att få hyra trädgårdsmästarebostaden på Lindenäs gård, ca 1 mil norr om Motala. Jag hade chansen för ett par år sen men hade ingen bil då. Jag har ingen aning om hur läget är nu men tänkte höra av mig och anmäla mitt intresse i alla fall. Någon gång kanske det blir ledigt....
På kvällen hade vi en föreställning, Sound of Musicals, min sista som kassör. Jisses, vilka röster. Det var tre sångare och hjälp, de kunde sjunga. Helt otroligt bra. Så det var en bra avslutning på min kassörkarriär tycker jag. Nu är det bara tre veckor kvar till årsmötet. Och bara två kvar till vår stora scrapträff i Linköping. Längtar...


Inga kommentarer: