måndag 30 mars 2009

Dag 1 - So far so good

Jag hade gått upp 0,6 kg när jag vägde mig imorse, så nu har jag 2 kg till första målet (men jag är mitt under "den" perioden i månaden så det spelar förmodligen in oxå).

Nu har jag gjort min första dag och det har gått riktigt bra. Magen har varit lite så där men efter helgen som varit var det bara att vänta.

Det här är vad jag har ätit idag:
Frukost: 2 st bratwurst med brie och bacon från igår + kebabsås + vatten m limeskiva
Fm fika: Kesoplättar m hallon + vatten
Lunch: Fläskkarréskiva m bearnaisesås + sallad + vatten
Middag: Kebabkött m. sallad och kebabsås + creme fraiche + bubbelvatten
Kväll: en halv äggmuffins (jag måste ju smaka...)
Jag brukar alltid ta ett par tuggummin efter det att jag har ätit på jobbet. Det har jag saknat idag. Dels det att ha något att tugga på (en ovana, jag vet), dels att det rensar tänderna lite. Jag fick tipset att ta med en tandborste och borsta tänderna, så det ska jag prova imorgon om jag kommer ihåg.

Idag åkte jag och C till EM möbler och tittade på soffor. Jag kommer att få en liten hög med pengar från Skatteverket och har bestämt att de ska gå till en ny soffa. Och vilken soffa jag hittade! Oj, oj, oj vad jag vill ha den. Den är enorm och kommer förmodligen inte få plats i min lägenhet men jag vill ha den. Den kostar dessutom, just nu massor (nedsatt från ännu mer massor) men jag vill ha den... Jag är ganska kräsen när det kommer till soffor, när allt kommer omkring så spenderar jag en VÄLDIGT stor del av mitt liv i en. Vi får se om jag hittar någon billigare i samma klass men jag tvivlar på det. Jag har hittat MIN soffa. Jag tror dessutom att jag skulle ha råd med den. Kanske...

Efter det fyndet var vi runt lite var stans och handlade lite här och lite där. Fick tag på både vaniljpulver och muffinsformar som jag var ute efter. När jag sent om sider kom hem lagade jag till middag, kebabsås som jag la på sallad (4 olika sorter), gurka och alfalfa. Hällde på kebabsås och en klick creme fraiche. Så enkelt och hundan så gott!

Passade även på att göra äggmuffins. Jag har inte smakat dem än men det ser ut som om de har lite samma konsistens som omelett, fast i muffinsformar. Det ska vara ost och bacon i men precis i sista minuten kom jag ihåg att baconet använde jag ju till bratwursten igår så jag tog påläggsskinka istället, och lite persilja. Ska bli spännande att prova.

Inga kommentarer: