tisdag 17 mars 2009

Scrapträff!!

I helgen så ägde vår stora scrapträff rum. Det är alltid lika kul, trots allt slit. Den här gången var vi lite kort om folk men med lite hjälp från våra underbara gäster så gick allt som smort. Jag kan nog inte riktigt förstå vilken succé det är vi har skapat. Stort tack till alla som kom och gjorde det till en helt fantastisk helg!

Jag hade inte så värst mycket inspiration inför helgen då jag inte direkt hade några roliga foton att scrappa men jag lyckades rota fram lite gamla som har legat och samlat damm. Jag gjorde tre LO's under helgen, det är vad jag brukar hinna med under de här träffarna. Man ska ju ha tid till "lite" shopping oxå ;-) Jag lyckades faktiskt få ihop ett kort oxå men det är lite hemligt än så länge...

Den första LO'n var en kit-utmaning. Man skulle använda minst fyra saker från den goodie-bag som alla fick av oss. Jag lyckades få med det stora mönstrade pappret, det grönprickiga, spetsen, journaling-rutan och de små oranga blommorna som sticker ut under de lite större blommorna. Ovanligt mycket dekorerat för mig. Det är kul för jag försöker verkligen utmana mig att dekorera mer. Blev riktigt nöjd faktiskt!


Nästa LO var en skissutmaning och nu plockade jag fram riktigt gamla, riktigt dåliga bilder. Men de går att scrappa de med. Jag har inga bra bilder på mina små tjejer, Isa och Sirana och de finns ju inte kvar för nya kort längre. Så jag använde mig av att de är kassa och gjorde nåt av det istället. En lite renare, striktare Lo som mer är min stil men som jag försöker att ändra på. Tack Agneta för låna av både bug och alfabet!

Jag är stolt som en tupp och glad som ett litet barn. Jag vann en tävling! Nåja, delad etta i alla fall men det gör inget, jag är så glad ändå. Jag har aldrig vunnit en omröstning förut. Den LO som jag vann med var en lift-utmaning. Det vill säga att man ska inspireras av en annan LO och sedan plocka det man inspireras av, det kan vara en färg, en form, en layout o.s.v. Fotot är taget en höstdag på kanalbanken. Jag har försökt scrappa det ett antal gånger förut men inte riktigt hittat rätt papper men nu så...

Två personer hoppade på mig så fort de kom om att de vill ha träffar i Motala igen så jag lovade att jag skulle försöka återuppliva dem. Förra våren hade vi några småträffar i ABF's lokaler men till hösten rann det ut i sanden. Men nu har jag bokat den första träffen, så den 5 april kl. 10.00 är ni hjärtligt välkomna till Motala och scrappa. Men anmäl er gärna till mig först...

Längtar annars redan till höstens stora scrapträff. Vi ska snart bestämma datum så håll utkik!

Inga kommentarer: