söndag 8 mars 2009

Inbjudan och mörka moln

I torsdags när jag kom hem, låg det ett kuvert i brevlådan. Det var en stämplad uggla på så genast tänkte jag: "Det här är från en scrappare!" Men vad i hela fridens namn skulle någon vilja skicka till mig? Så jag öppnade, mycket nyfiken, och fick fram det här:



En festinbjudan från min underbara scrapkompis Annika. Det går inte att låta bli att bli glad när man får nå't sån't här! Och så helt fantastiskt snyggt! Så om det är nån som undrar vad jag gör på långfredagen så ska jag på fest... Tack goa, underbara, fantastiska Annika!

Det har varit lite dåligt med träningen den här veckan. Egentligen har jag ingen bra ursäkt och det känns lite tungt. Det dåliga samvetet hänger över en som ett stort, mörkt moln. jag har känt mig lite halvhängig i veckan, har vaknat med början till halsont men sen framåt eftermiddagen har det blivit bättre. Har varit seg och trött men å andra sidan är ju det i det närmaste mitt normaltillstånd så det behöver ju inte betyda så mycket. I alla fall så ville jag inte riskera att bli sämre (det är ju scrapträff nästa helg!!) så jag hoppade över step up-passet i tisdags. Det går liksom inte att ta det lugnt när man går på det, det är fullt ös tills man storknar, vilket brukar ta ca 10 minuter för mig...

Men däremot så kan man köra lite lugnare på styrketräningen så den var jag faktiskt på. Jag och A-L hade turen att få en instruktion den här gången också, så han visade oss några fler maskiner. Jag var lite seg och kände mig inte så engagerad men A-L var verkligen på hugget och körde hårt. Däremot tyckte jag att det var kul att köra de maskiner vi körde förra gången eftersom jag kunde lägga på vikter på alla stationerna. I slutet stod jag 10 minuter på crosstrainern.

Just nu skulle jag egentligen ha varit ute på promenad med Angelica men jag ställde in den. Ingen egentlig anledning till det heller (det börjar dra ihop sig till åska...). Var så trött igår på eftermiddagen så jag la mig en stund, som blev en väldigt lång stund. Vid åtta-tiden började jag vakna till liv igen. Så självklart så satt jag uppe sent i natt. Satt och glodde på X-tra Bagage men Alicia Silverstone och Benicio del Toro. Och då kunde jag ju inte gå och lägga mig, det finns inte mycket som är sexigare än honom. Jisses, säger jag bara... Så då kom jag ju inte upp så tidigt som jag hade tänkt mig, och kände att jag inte riktigt var upplagd för en promenad.
Nu ska jag hoppa in i duschen och dra iväg till Linköping. Där ska jag träffa A-L och vi ska dra runt på stan och shoppa loss. Jag brukar aldrig få shoppa med någon annan så det ska bli kul att få smakråd för en gångs skull. Tro mig, det kan jag behöva...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj! Vad kul att du gillade kortet! Och det låter ju nästan som om du har tänkt att komma och det är ju ännu roligare!!! Vi ses nästa helg på träffen! Kram/Annika

Anonym sa...

Nu är jag här o "tjatar" igen. Jag har gett dig en liten utmaninhg i min blogg!

Anonym sa...

O vilket sött kort
Vad kul med en påskfest Ha det så jättekul när det beger sig

Kramar från Angelica

Anonym sa...

Vad är det jag läser!!??!!
Hade du hunnit med en promenad? =)
Vi syns för ny promenad på söndag!

Kramar från Angelica