måndag 23 mars 2009

LCFH

Är lite smått besviken måste jag säga. Jag har dragit igång ett nytt försök med träffar i Motala, och det är två (!) personer som har anmält sig. Det är två som jag vet som inte kan komma just denna gång men ändå. Om inte fler dyker upp vet jag inte om det känns som att det är värt besväret. Så sprid gärna ryktet, och kom själva! Man behöver ju inte vara där hela dagen....

I helgen har jag varit i Byle hos min kära mor. Min nyförlovade styvbror, hans tilltänkta och deras lilla son kom också på besök, så på fredagskvällen satt jag och knåpade ihop ett grattiskort till dem. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Kort är inte min specialitet, är inte helt nöjd men det blev hyffsat i det stora hela.



Jag har bestämt mig för att prova på LCHF-kost (Low Carbs High Fat). Har försökt att läsa så mycket som möjligt om det men är fortfarande osäker om lite saker. Det är ändå en rätt så radikal förändring jag ska göra. Jag har tänkt att försöka att i alla fall i början följa det ganska så strikt. Det betyder inga kolhydrater men mycket fett. I princip helt tvärtom mot vad man har blivit lärd sedan barnsben. Men jag tror verkligen på "metoden" och har läst om många som har blivit hjälpta. Min största förhoppning, förutom viktnedgång är att min mage ska bli bra. Jag lider av IBS (Irretable Bowle Syndrome) osäker på stavningen, jag chansar lite. Enligt av vad jag kunnat läsa så kan LCHF-kost i princip kunna hjälpa en att bli helt bra, och det vore en dröm för mig.

Jag ska försöka sätta in mig lite mer i det hela och sen köra igång på måndag. Så igen ber jag om ert stöd och peppning, jag lär behöva det. Jag återkommer om hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du också ska börja med LCHF!! Jag har ju käkat det sen i höstas nu och det går neråt sakta men säkert. Dessutom mår man ju gudomligt bra utav den kosten!!

Anonym sa...

Tror nog det ligger nåt i LCHF-tanken. Sumobrottare som verkligen VILL bli stora skyr ju fett som elden. Själv fortsätter jag med det mer beprövade GI (Gott-Index).

Tjenixen

Brorsan