tisdag 22 mars 2011

Studentkort på beställning

Jag har inte haft så många beställningar så när jag får det blir jag ganska nervös och får en enorm prestationsångest. Man vill ju lämna över något som beställaren tycker om och som man själv är stolt över. 

Jag fick beställning på två studentkort från en kollega. Det första är till en kille och fick gärna vara lite enklare, och blått. Jag blev sådär halvnöjd så jag avkrävde ett löfte om en ärlig åsikt innan jag lämnade över det. 

Det blev väldigt enkelt  och stämpeln hamnade så klart på sniskan, eeftersom det var det sista jag gjorde och inte kan tas bort. Studentmössan (stämpel från Minelle) på 3D-kuddar fungerar som lås till haken. Textstämpeln är även den från Minelle. Pappret är från Inkido. Bokstäverna är filtstickers, de syns bättre i verkligheten.


Så här ser kortet ut öppnat. Det gula pappret är ett handgjort papper men jag kommer inte ihåg var jag har fått det ifrån. Det blå är även det från Inkido. Jag storhandlade studentstämplar från Minelle på sista scrapträffen! Tycker de var rätt läckra. Hoppas bara jag får in fler beställningar på studentkort...




Det andra kortet är till kollegans dotter och skulle så klart vara lite mer arbetat. Jag valde att göra ett trifold-kort. Det är enkelt att göra men ser invecklat ut, och resultatet blir ofta bra. Det var beställt ett lila kort, men jag kunde snabbt konstatera att lila är inte inne just nu i scrapvärlden. Det finns knappt lila papper att få tag på. Till slut lyckades jag hitta det här från Creative Imaginations. Var lite rädd att det skulle bli lite för mörkt för ett studentkort men när jag fick på alla delar så funkade det ändå. Kanske inte det traditionella "studentiga" men det är ju lila! =) Stämpeln med studentälvan hade jag sedan innan och så lyckades jag få dit skyltstämpeln från Minelle oxå. Bokstäverna i namnet är chipboard som jag målat med vit akrylfärg och sedan stämplat ett lila mönster på (det syns inte så bra på bilden). Datumet (bakom stämpeln) är utskuret med Silhouetten i vitt akvarellpapper som jag mistade med lila distressfärg utblandat i lite vatten. Även tagsen som stämpeln sitter på har jag skurit ut med Silhouetten och sedan embossat kanterna med svart jelly-pulver. Några minirosor, ett blad och spiraler var är det klart!



Närbild på stämpeln, målat med distresser.

1 kommentar:

Annika K sa...

Förstår inte varför du har prestationsångest? Du gör alltid så fina välarbetade alster!!