onsdag 20 februari 2013

Inte bara elände

Nu har jag varit riktigt dyster och deppig här ett tag, jag vet. Inte alls min mening att det här ska vara en tråkig klagomur. Lite själviskt kan jag säga att det hjälper faktiskt att skriva av sig här. Sen att det är ni stackare som får läsa om eländet är ju en annan sak.

För att lätta upp det hela så kan jag meddela att det finns ljuspunkter även i mitt mörker. Här kommer lite info om vad som är på g:

Nummer ett
Jag ska flytta!!

 Inte för att jag inte trivs här ute på landet men det är inte bara idyll, slätt och Vättern. De har nu under två månader snart renoverat lägenheten under mig (jag bor i ett tvåvåningshus med en lägenhet på varje våning) och jag har då upptäckt att oj, vad lyhört det var här. Det har varit så lugnt och skönt när jag varit ensam i huset. Nu vet man ju inte om eller när det blir uthyrt men jag vill inte vänta tills den dagen och sen vara tvungen att stå ut i tre månader. Dessutom är jag inte helt överens med hyresvärden i alla lägen även om det inte har varit några stora grejer.

Ytterligare en anledning till flytten är att slippa trädgården, nu får jag en balkong istället. Ingen oklippt gräsmatta att få dåligt samvete över. Och blommor som jag älskar kan jag ju pyssla med på balkongen. Däremot lär jag väl inte få se några andbon bland blommorna men förhoppningsvis en och annan fjäril.

Sist men definitivt inte minst så kommer jag närmare nära och kära så det blir lite lättare när jag skulle behöva hjälp, och att bara träffas naturligtvis. Och så kommer jag bo på samma gata som särbon! Med så få lägenheter som det finns lediga just nu så var det en helt otrolig tur att komma så nära. Sen om särbon tycker detsamma låter jag vara osagt ;-)


Nummer två
Den 3 mars är det dags för RME Östergötlands årsmöte där jag är kassör. Det är en lokalförening under RME, Riksföreningen för ME-patienter, läs mer här. Just nu kanske inte riktigt vad jag orkar med men det ger så himla mycket att få träffa andra ME-sjuka och att kunna ge tillbaka något och förhoppningsvis hjälpa andra. Det är ju inte så mycket jobb med det ekonomiska förutom till just årsmötet.

Vi kommer ha en föreläsning i samband med detta och den är öppen för alla. Tror att många kan finna den intressant då det handlar om hur man kan må bättre genom kosten.

Tycker absolut att ni som kan ska komma. Dessutom bidrar ni till vår verksamhet, alla bidrag är ovärderliga för oss. Alla intäkter går till vårt arbete med att sprida kunskap om ME och till att hjälpa våra medlemmar.

Gå med i vår Facebookgrupp, det kommer upp info där snart.


Nummer tre
Det mest spännande just nu tycker jag är att jag och tre andra tjejer med företag inom scrapbooking i Östergötland har gått ihop för att samla in pengar till välgörenhet. 

Läs mer om det på vår blogg: Från kreativitet till välgörenhet

Vi fyra kallar oss för Starka kvinnor i Östergötland och vi kommer att stötta utsatta kvinnor på olika sätt. 

Boka in den 25 maj för då kommer det att bli en härlig dag! Var med du också, alla kan bidra med något!


Inga kommentarer: