onsdag 27 februari 2013

Små visningskort

Det finns en liten mysig blomsterbutik i stan, och jag har sett att de håller kurser. Vad kan väl vara bättre att kombinera blommor med än kort?, tänkte jag. 

Sagt och gjort, jag slängde ihop tre små minikort, så pass enkla att vem som helst kan göra dem, med lite vägledning så klart ;-). Sedan travade jag iväg till butiken och frågade om hon kunde tänka sig ett samarbete. Hon sa inte ja, men inte heller nej. Hon tyckte det var en rolig idé och att korten var fina. Hon behöll dem till och med! 

Så nu håller jag tummarna att hon kan hitta en plats för kortmakeri i sitt kursupplägg och att vi kan få till ett samarbete. För visst vill man ha ett matchande handgjort kort till sin egenhändigt komponerade blomuppsättning? 

Hjälp mig gärna med en tumme eller två!





Stämpel från Minelle. Fjärilen utstansad med Martha Stewart-stans.



Stämpel från Pysseldags (finns i butiken) och papper från Pion Design. Tre små rosor som jag kladdat lite gesso på. Kantstans från Martha Stewart.



Fjärilstämplar från Gummiapan, Kramar-stämpel från Bildmålarna. Lite glitterlim från Timpan (Tim Holtz) på vingkanterna ger en diskret men arbetad effekt.

1 kommentar:

Sara B sa...

Bra idé vännen:) superfina kort:) att enkelt kan bli så fantastiskt bra:) giller glittret på fjärilarna, det ska jag tjuva:)

Massa kramar