fredag 1 mars 2013

Härligt att både ge och få

Här kommer två nya kort men det är bara ett som jag har gjort. 

På söndag har vi årsmöte med patientföreningen RME Östergötland och i samband med detta hålls det en föreläsning. Om ni har möjlighet, gå på den, tror den blir riktigt, riktigt intressant, inte bara för ME-patienter. Klockan 16.00 i Hörsalen, Stadsbibilioteket i Linköping. 50 kr för icke-medlemmar. De kommer prata om hur kosten kan påverka komplexa sjukdomar och hur det kan användas i behandlingen.

Så klart så ska föreläsarna få något som tack så en blombukett och ett kort ska överräckas tillsammans med boken "Trött är fel ord". Det är ett par så vi har bestämt att de får dela på detta, vi är ju trots allt bara en fattig förening ;-). Men jag åtog mig i alla fall att göra kortet. Så här blev det:


Det blidde ett stjärnkort och jag måste säga att för första gången efter att provat en ny vikning tyckte jag att det var lite bökigt att få till. Men så här blev det i alla fall. 

Papper från Maja Design. Stämpeln är lånad och jag vet inte var den kommer ifrån. Fick möjlighet att testa min nya die från Tim Holtz, det är den stora blomman som jag har fått till genom att sätta ihop tre olika blommor, och i mitten en pärlbrads från ICA's nya sortiment. Psst! Diesen finns i butiken till ett väääldigt bra pris! 

Naturligtvis fick jag med min älskade MS-fjäril också. De små fjärilarna är en stans lånad av fina vännen Sara B. Några minirosor, blad (oxå från ICA), halvpärlor och en swirl fick bli sista touchen. Man kan vika upp kortet och får då en stor trekant med en mindre trekant i mitten till hälsningen. Missade att fota det.

Ännu roligare än att göra kort är att få handgjorda personliga kort. När jag fyllde i januari fick jag ett kort av min älskade särbo. Jag är så stolt över hur bra han är, och att han vågar stå för att han scrappar. Det blir fler och fler killar i branschen, de vågar bara inte visa sig. Synd tycker jag. Kortet jag fick är riktigt snyggt så självklart måste jag visa upp det. Tack älskling, du är grym!



Inga kommentarer: