lördag 9 mars 2013

Försökskanin rapporterar

Jag blev utvald som en av 5000 som fick testa den nya chokladmoussen från Kockens. Det är en mörk chokladmousse med 70% kakaohalt. Jag har länge eftersökt desserter som inte är så förbaskat söta. Nästan allt som finns på marknaden idag smakar bara socker och äntligen har jag lyckats övertyga min hjärna att det faktiskt inte är gott. Nästan i alla fall ;-)

Jag såg fram emot att få prova på denna nyhet även om jag misstänkte att den skulle innehålla en hel del kolhydrater. Så häromdagen gick jag med min kupong till Maxi och hämtade ut en förpackning. Jodå, en del kollisar innehåller den allt men faktiskt inte så många som jag trodde, 27 g per 100 g. Det gör ca 7,7 kolhydrater per portion exklusive mjölken och tillbehör.

Smaken var godkänd även om jag tycker den är lite för pulvrig och för söt. Men definitivt ett bättre alternativ till alla sötsliskiga desserter därute.





Inga kommentarer: