fredag 22 mars 2013

Kurs med mjölkpaket

För någon vecka sedan höll jag i en kurs för Motala Kommuns Personalklubb. De hade som önskemål att göra något med påsktema. Min första tanke var påskägg men då ska man måla och vänta på att det ska torka innan man kommer vidare och det var begränsat med tid. Nej, inga påskägg. Jag letade lite på nätet och på en av mina favoritbloggar för inspiration, Pysseltagen,  hittade jag en instruktion på mjölkpaket som BellaMio hade gjort. Det inlägget hittar ni här. Jag provade att göra en och tyckte det var lagom nivå. Jag kopierade instruktionen och gjorde om den lite med egna bilder och mått (efter ok från BellaMio så klart). 

Jag fick göra några försök innan jag fick ihop några kartonger som jag kunde ha med mig som demoex. Den gul/gröna känns igen från Corren i lördags då jag var med i ett reportage om LinköpingScrap. Eftersom det var det jag höll på med när fotografen var här så blev det det som kom med. 


Blommorna på de två översta kartongerna är vita blommor från ICA Maxi som jag har färgat in med mist gjort på distresser. Washitejpen är även den från Maxi. Stämpeln är är från Gummiapan.


Den här höll jag på med när fotografen var här och tog en hel del bilder när jag målade på blommorna men det kom inte med. Jag ville göra en som inte var så påskig och jag blev rätt nöjd faktiskt. I och med att jag använde brads (oxå från Maxi) som stängningsanordning fick den en mer mjölkpaketprofil istället för hustakprofil i toppen. Stämpeln är från Minelle och har texten "Vänner är som en BH, nära hjärtat och bra som stöd"

Och så till själva kursen. Jag hade jättekul och jag hoppas att de också hade det. De verkade nöjda i alla fall. De var betydligt snabbare än vad jag hade räknat med så nästan alla hann med att göra två stycken. Här kommer några bilder från kursen.






Inga kommentarer: