tisdag 19 maj 2015

Lite blandade kort

Här kommer en lite karavan av kort jag har fått ihop under våren.


Jag fick en beställning på två bröllopskort, här är det första, ett stafflikort med en tårta.



För att det skulle gå att fälla ihop kortet gjorde vek jag en bred rygg.



Den andra kortet blev lite enklare med en dubbel zigzag-vikning. Det var första gången jag provade på det och det var riktigt kul även om det var lite trixigt att få till den stansade kanten. Om man tittar noga så ser man att det blev en miss på kanten, så titta inte så noga... 



Så här blev kortet när det är uppfällt. Det fina pappret kommer från K-Designs.



Utan bandet som håller ihop kortet.



Jag gjorde en flik där man kunden kan skriva sin hälsning under.



Mitt andra försök med dubbel zigzag-vikning. Ett lite tuffare grattis-kort. 


Och uppvikt...



Ett snabbt och enkelt mors dags-kort. Stämpel från Bildmålarna.



Ett annat mors dags-kort som jag blev allt annat än nöjd med. Men ibland blir det inte som man vill hur mycket man än försöker. Övar mig på att låta det vara ok ändå.




Inga kommentarer: