lördag 27 juni 2009

Fotosession, födelsedagskort m.m.

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade sist. Ber om ursäkt för det! Jag har varit på g flera gånger men sen har det inte blivit nåt med det. Jag får väl ange som ursäkt att jag har haft lite mycket att tänka på på den sista tiden. Ni vet hur det är med de där karlarna...

Resultatet efter 12 veckor var väl inte mycket att lyfta på hatten för, men eftersom jag inte äger nån hatt så känns det helt ok (jag vet, låg nivå på humorn på det här stället idag). Gick i alla fall åt rätt håll, -0,2 kg och det får väl anses som ett smärre mirakel efter de sista två veckornas synder. Så jag landade i måndags på totalt -11,6 kg. 2,1 kg kvar till mitt delmål, -13,7 kg. Då kommer jag att väga lika mycket som det minsta jag vägde när jag gick ner förra gången, det var den 13 augusti 2007. Det betyder att nästan 14 kg gick jag upp på ca 1 ½ år. Lite skrämmande. Då kan ni tänka er att jag under 7-8 års tid gick upp ca 50 kg!!! Kan ni fatta att en person kan nästan dubbla sin egen vikt. Helt sjukt! Men nu är jag ju på väg ner igen, även om jag inte kommer hamna på samma vikt som för 13 år sen. Men gärna 20 kg till, det skulle inte skada det minsta.

Jag har inte skrivit så mycket om maten på sistone. Mest för att jag inte känner mig så inspirerad med matlagningen just nu. Det blir väldigt mycket kycklingklubba med fet kebabsås på vardagskvällarna. Det är min räddare i nöden.
Men i onsdags gjorde jag faktiskt en riktigt läcker sallad (missade att ta kort på den tyvärr). Isbergssallad, gurka, stjälkselleri, Kindagurka, vattenmelon, jordgubbar, grillad kyckling och vinegrättdressing. Åh, så gott, och somrigt! Vattenmelon och jordgubbar är ju inte riktigt tillåtet men nu är det sommar och då hör det till, så jag tänker äta det ändå, det är ju under så kort period av året. Det enda jag saknade var att kunna äta den på min balkong. Den är för tillfället igenspikad för att de håller på att fixa till fasaden på mitt hus. De kunde inte ha gjort det på vintern???? Nu ska de väl i alla fall snart vara klara, de ska bara sätta dit balkongräckena igen, de kan ju vara bra att ha...

Kära lilla mormor fyllde 72 år i torsdags, och då fick hon detta kort från mig. Både trollstämpeln (som jag lyckades hugga av fingret för när jag monterade den, oops!) och textstämpeln är från Stämpelboden. De har helt underbara stämplar, och serviceinriktade å trevliga är de oxå. Som vanligt ett enkelt kort men blev rätt nöjd ändå faktiskt. Det är ju inte riktigt de färger jag brukar scrappa. Men kul var det.


På min soffest förrförra helgen hade jag och Carol en liten fotosession. Vi hade pratat om det länge men inte kommit till skott. Men nu var vi ju båda uppiffade och båda var där, så vi körde några bilder var. Tyvärr var det inte helt genomtänkt. Lite puder (det var väldigt varmt i lägenheten), bättre ljus (vi fick rätt skapliga skuggor) och bättre bakgrund hade inte skadat. Men men... Jag kan meddela att det har varit en väldigt bra men tuff träning för mig att redigera dessa bilder. Jag blir för det mesta lite lätt illamående när jag ser bilder på mig själv (en reflektion nånstans är oxå jobbigt). Men jag kämpar på. Men jag hade inte insett innan jag såg dessa bilder vilken fruktansvärt hög panna jag har, halva ansiktet är ju bara panna, blank är den dessutom... Det jobbiga är att det går ju liksom inte att göra nåt åt det. Mina griskinder kommer förhoppningsvis minska lite framöver men pannan är ju som den är. Jag brukar försöka att hålla mig positiv på bloggen men ibland så måste jag bara få gnälla av mig.
Så här blev det i alla fall...






Min underbara och vackra vän Carol:




Vi ville oxå ha några bilder på oss ihop, visst var vi snygga! ;-)




Det har ju varit midsommar oxå. I sista minuten blev det bestämt att vi skulle vara hos Nettan, som var på min soffest. En väldigt go och trevlig tjej som erbjöd sig att hålla festen i sitt hus i Duvedal i Motala. Tack snälla Nettan. När vi kom dit satt vi på hennes altan och pratade och skrattade, så som man ska göra på midsommar. Efter en stund tändes grillen och vi grillade och åt så det stod härliga till. Framåt sena kvällen började det bli kyligt och blåsigt så vi drog oss inomhus där festen fortsatte till långt in på natten. Det var riktigt kul och trevligt och något jag gärna gör om. Jag tog tyvärr inga bilder, jag har blivit väldigt dålig på att plocka fram kameran, men jag har den med mig i alla fall... Men min goa vän Annika har lagt upp några på sin blogg, så spring dit om ni vill kika.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Åsa!

jättefina bilder på 2 vackra kvinnor, roligt att läsa att allt är bra, och vad duktig Du är med din vikt :-) Själv är jag viktväktare och det går hyffsat...
Hoppas Du får en fortsatt skön och solig sommar.

Kram från bästa moster

Sandra sa...

Jag tycker du är jättefin på fotona! Så kul att ha en fotosession, även om jag precis som du inte är jätteförtjust i att stå framför kameran utan hellre är bakom istället.

Stort grattis till din viktminskning!

Angelica sa...

Underbara Åsa! Du är såå vacker och duktig. 1kg i veckan är ju kanon Du ska vara jättenöjd!!

Kramar från din vän