onsdag 3 juni 2009

Mors dag

Nu har jag inte skrivit på ett tag så jag måste tänka efter vad jag egentligen har gjort på sista tiden. Hm.... hm.... hm.... Inte mycket. Ändå känns det inte som om jag har haft så mycket tid över. Ett av livets stora mysterier.

I helgen var jag barnvakt till brorsans frus två yngsta barn. Jag var rejält nervös innan och hade inga större förhoppningar. Jag och barn brukar inte gå särskilt bra ihop, förutom Ted förstås. Men allt gick mycket bättre än förväntad och det var inte utan att jag var lite stolt efteråt. Men stolthet har ett pris. Jag är nu rejält förkyld. Vaknade med halsont i måndags och i går kom snuvan. Idag åkte jag hem från jobbet vid lunch och la mig en stund innan jag åkte iväg och fixade naglarna. Nu känner jag mig lite piggare. Det halsonda har gett med sig och snuvan börjar och lätta. Hostan har istället smygit sig på men inte brutit ut än. Har inte haft lika mycket feber idag heller så förhoppningsvis går det åt rätt håll.

Barnen fick göra ett varsitt mors dags-kort när de var här och jag passade på att göra ett jag oxå. Det blev ett väldigt enkelt kort med en av Sarah Kays underbara stämplar.



Jag har fått två beställningar på kort. Ett studnetkort och ett 50-årskort. Jättekul men samtidigt väldigt nervöst. Dessutom får jag inte min Silhouette eller skrivaren att fungera med datorn (fick tillbaka den i fredags) så jag har lite småpanik med hur jag ska lösa det. Jag skyndade mig att ialla fall att köpa en underbar studentstämpel från Stämpelboden som jag fick igår men sen har jag ingen aning om vad jag ska hitta på. Och det måste vara klart till nästa helg. Börjar känna pressen...

Inga kommentarer: