tisdag 16 juni 2009

Vi hade scrapträff i Motala i söndags. Som alltid väldigt trevligt, även om vi bara var fyra. Jag var väl lite däven efter lördagens bravader men fick i alla fall till det andra beställningskortet. Det var ett 50-årskort till en tjej som tyckte om natur och blommor. Så det blev en liten Tossa från Bildmålarna, de är ju så söta. Snälla Titti lånade mig både stämpeln, bokstäver, ramdies (kommer aldrig ihåg vad de heter) och Promarkerspennor. Tack Titti! Så himla snabbt det går att måla med Promarkers, verkligen stor skillnad mot Distresserna men man får ju inte till lika mycket detaljer. Stämpeln och bokstäverna tog upp det mesta av kortet så det blev ett ganskaenkelt kort. Det mörka är lila rosor, det blev väldigt mörkt när jag fotade.


Det är verkligen jättekul att vikten rasar men inget gott som inte får nåt ont med sig...
Jag har inte ett plagg att sätta på mig. Jag köpte et par jeans för två-tre veckor sen, de är för stora nu. I helgen så köpte jag nya kläder till festen. Det var jättekul att handla kläder, eller nja, roligare än förrut i alla fall. Nu kan jag ju till och med kika lite på den "vanliga" avdelningen. Men på fredag så vill man ju oxå vara fin, och då måste jag ut och shoppa igen, om jag inte vill sätta på mig tält. Jag har inte råd att gå ner mer just nu!

Förra helgen var jag hemlös två nätter. Jag hyr ut min lägenhet varje år till ett par som cyklar Halvvättern. I år var de bara kvar två nätter, lite synd. Tidigare har de varit tre nätter. Men jag är glad att de vill komma. Jag får ju lite extrapengar, och så blir det ju städat oxå. Jag julstädar inte, jag Vätternrundanstädar!

I onsdags var det en efterlängtad dag. Då anlände äntligen min nya fina soffa! De hade fått den ett par veckor för tidigt till butiken så de ringde och frågade om jag ville ha den redan nu. Jag skulle få betala en del av summan vid leverans och resten som avtalat. Jag skulle ju använda skattepengarna och det jag fick in på försäljning av gamla soffan och cykel till att betala soffan med. Till och börja med var jag lite tveksamt om jag skulle klara att betala handpenningen men bestämde mig sen för att det får fixa sig. Och det gjorde det. Jag fick soffan såld på fredagen, cykeln på söndagen och skattepengarna på tisdagen! Så jag betalade hela kalaset direkt. Och åh, vad fin den är, och skön. Jag har sovit flera nätter i den och det går alldeles utmärkt.



I lördags var det så dags att fira den nya sköna soffan ordentligt! Då var det inflyttningsfest (och så var det ju Vätternrundan oxå). 10 glada, mycket trevliga människor dök upp. Det var verkligen en härlig blandning av personer, både kära vänner och nya bekantskaper. Det var riktigt, riktigt kul. Tack alla underbara festliga vänner!!! Senare på kvällen gick vi till Harrys och svirade lite. När vi kom var det lite halvfullt/tomt (beroende på vilket humör man är på) men det fylldes på snart men det blev ändå inte för mycket folk. Jag har lite svårt för när det blir väldigt trångt och man knappt kommer fram. Men i lördags var det precis lagom. Kul när det kommer lite folk utifrån så det finns lite nya ansikten att kika på.

1 kommentar:

Angelica sa...

Jag stämmer in i att soffan och festen var verkligen trevlig

Kramar från min