lördag 19 september 2009

Badrumsrenovering

Vecka 36 fick jag ta mitt pick och pack och fly hemifrån för ett par veckor. Då kom nämligen gubbarna och började riva ner mitt badrum. Första veckan var min underbara farmor så vänlig och upplät sin soffa till mig. Helgen tillbringades på scrapträff i Linköping (det kommer inlägg om det...) och då passade jag på att hysa in mig i Sya, tack snälla goa Petra! Veckan därefter var jag lite krasslig och flydde upp till skogen till min far. Men på fredagen fick jag äntligen komma hem igen. Jag börjar med att visa hur jag hade det innan alltihop satte igång. Väggarna fick jag ommålade när jag flyttade in, likaså nytt badkar, handfat och badrumsskåp. Golvet var däremot från -67 då huset byggdes, det gjorde ont att gå på det eftersom fogarna i princip var borta.


Avloppslocket. Det var så snuskigt och rostigt så det var totalt omöjligt att få det rent.


Rören var inte direkt i nyskick de heller...


Kaklet var lite sprucket och trasigt här och var. Det kändes aldrig fräscht när man hade städat, och jo, det är faktiskt städat!


Jag var ett par gånger i lägenheten för att hämta posten. Passade då på att titta till arbetet. Det som förvånade mig mest var hur litet det såg ut. Borde det inte se större ut när allt är borttaget?


Kanske inte så konstigt att det aldrig kändes fräscht, kolla avloppet...

Men till slut var det klart. Det enda de missade var att jag hade beställt badkar men fick dusch. Men så här i efterhand är jag glad för det. Så stort och lättstädat det blev! Och så fint, glänsande, fräscht och rent det är nu!!! Numera är det obligatoriskt med minst ett toalettbesök när man hälsar på i den Ekholmska lägenheten ;-)



4 kommentarer:

Pia sa...

Vad fint och fräscht det blev. Hoppas vi snart får tillfälle att komma och se badrummet live. Självklart måste man väl testa det också :-)

Kramisar från Mamma

Magnus Ekholm sa...

Vad snyggt det blev!

Sara B sa...

Gud va snyggt du fått det!!! avis må du tro :) jag kan tyvärr inte ses på onsdag, eftersom vi inte bokat så hoppas jag att det är ok. måste roa oss med att åka och storhandla på CG :)

kram

Angelica sa...

WOW Vilket snyggt badrum!
Kram